שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » שריפה ליד צור הדסה – כ-400 משפחות פונו
10 מטוסי כיבוי
לוחמי האש הצליחו לתחם את האש ולהוריד את גובה הלהבות • חשש כי האש תתפשט מחדש בשל הרוחות • כ-35 צוותי לוחמי אש ו-10 מטוסים פועלים במקום
השריפה בצור הדסה | צילום: כב"ה יו"ש

שריפת יער גדולה פרצה היום (שישי) בסמוך לצור הדסה ומסכנת את בתי היישוב, ועקב כך 400 משפחות פונו מבתיהן. במקום פועלים כ-35 צוותי כיבוי וכן 10 מטוסי כיבוי ואמצעי חוזי אוויריים. טרם הושגה שליטה על האירוע והתושבים נקראים להיות קשובים להישמע להוראות. כביש 375 למערב נחסם לזמן קצר לתנועה בעקבות השריפה.

כוחות משטרה ומשמר הגבול נערכים לפינוי בתי מגורים בצור הדסה. במקביל, ועד היישוב הודיע לתושביו המתגוררים ברחובות אשד טללים ורכסים לפנות את בתיהם באופן מיידי ולהגיע לאולם הספורט היישובי הפתוח וערוך לקבלת התושבים. גם חוות הסוסים והחיות הסמוכה ליישוב פונתה.

בתמונות מהמקום נראה שהלהבות התקרבו מאוד לקו הזה. טפסר טויטו ציין כי עדיין לא ברור אם נגרם נזק, אך לפי שעה האש לא הגיעה לבתים. התושבים שפונו הובאו אל אולם ספורט הנמצא בשטח מרוחק יחסית מהשריפה. ברשות הכיבוי ציינו כי מחווה באזור "שוחררו" הסוסים ובעלי החיים.

במשטרה ציינו כי מדובר ב"שרפת חורש שהחלה בשעות האחרונות בשטח פתוח ומתקרבת בשלב זה לעבר היישוב". בשירותי הכבאות וההצלה הדגישו כי "אין שליטה בשרפה, שמתקרבת לבתי השכונות כרכום ורכסים. בשירותי הכיבוי וההצלה ציינו כי חלק מהצוותים פועלים בזירה כבר משעות הבוקר.

העשן הרב שנוצר כתוצאה מהשריפה מגיע עד לעיר ביתר עלית הסמוכה וכן ליישובי גוש עציון ואפרת. במקום פועלים מטוסי כיבוי מטייסת "אלעד" וכן מסוק "חוזי". עדיין לא הושגה שליטה על האש שהתפשטה לכיוון היישוב ביתר עילית והיקפה – כ-50 דונם.

מפקד מחוז ירושלים בכבאות והצלה טפסר ניסים טוויטו בחפ"ק בצור הדסה: "השרפה התפשטה לממדים רחבים מאוד. הצלחנו להוריד את גובה הלהבות, אך אנחנו חוששים מהרוח. אנו ממשיכים להתמודד עם האש ומקווים להגיע בקרוב לשליטה מלאה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים