שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » שרים למשרד הבריאות: "קצרו את ימי הבידוד"
בישיבת הממשלה
בין התומכים נמצאים שר החקלאות עודד פורר ושרת החינוך שאשא ביטון ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי ושרת המדע והטכנולוגיה פרקש הכהן
אדם בבידוד | צילום: Deliris, שאטרסטוק

ישיבת הממשלה דנה היום (א') בין היתר במדיניות הבידודים בצל הקריאות לשנות שוב את המדיניות. הדיון התמקד בשמירה על האוכלוסיה המבוגרת בישראל ושרת האנרגיה קארין אלהרר התייחסה ואמרה כי חוץ מהמבוגרים, גם לילדים יש בעיות קשות ומצוקות נפשיות שחייב לטפל בהן, והשרים לחצו על משרד הבריאות לשנות את מדיניות הבידוד ל-5 ימים.

בשלב הזה התייחסה שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון לעניין ואמרה: "זה ממשיך את הדברים שלי מהשבועות האחרונים, הילדים מתמודדים עם הפרעות אכילה, צונאמי של בריאות הנפש, התנהגויות מיניות לא מותאמות ועוד. כל התהליכים שהתחלנו נקטעו בגלל הבידודים המיותרים וצריך באומץ לקבל את ההחלטה ולהפסיק את הבידודים של ילדים בריאים".

עוד אמרה שרת החינוך: "שמענו בסוף השבוע רופאים, מומחים, איגודי בריאות – כולם אומרים את הדבר הזה. חייבים באומץ לטפל בזה עכשיו. מי ששלילי יחזור ללמוד ומי שחיובי יילך הביתה. בידיים של משרד הבריאות לעשות את זה עכשיו. אנחנו פוגעים בתהליכים שאנחנו מייצרים ואנחנו נאבד את הילדים האלה".

שר החקלאות עודד פורר חיזק את דבריי שאשא-ביטון: "אני רוצה להוסיף שגם במשק אם נמשיך עם בידודים מיותרים אנחנו נפגע במשק. צריך לקצר את הבידוד לחמישה ימים כמו שעשו במדינות אחרות. פעם הבאה שעושים מבצע להבאת בדיקות ראוי להשתמש בחברה ישראלית".

גם שרת הכלכלה אורנה ברביבאי תמכה: "מצטרפת לקריאה לקצר את הבידודים כדי למנוע את הפגיעה במשק. מי שבריא שימשיך בשגרה שלו".

שרת המדע והטכנולוגיה אורית פרקש הכהן הוסיפה: "אני מבקשת דיון אמיתי ומעמיק על מתווה החינוך, בפועל יש פגיעה גדולה ביכולת ללמוד. צריכים לבחון איך לנהל זאת. מאחר שאנחנו נמצאים עכשיו בשיא של התחלואה ובשיא הגל הקיים, הממשלה צריכה למצוא מנגנון לקיים ישיבת ממשלה בדרך אחרת ולא לקיים ישיבה בחדרים סגורים שעות ארוכות, אם זה מה שאנחנו ממליצים לציבור – צריכים לשמש דוגמה וגם אנחנו לא רוצים חצי ממשלה משותקת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים