שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » שקד תקפה את המשטרה, בר לב תקף בחזרה
הדיון בקבינט על NSO
שרים שהשתתפו בדיון מספרים שהושמעה טענה ברורה כלפי המשטרה והמפכ"ל קובי שבתאי שנכח בחדר הקבינט בעת הדיון • המפכ"ל שבתאי והשר לבט"פ בר-לב הכחישו
המפכ"ל שבתאי והשר בר-לב | צילום: דוברות המשטרה

הקבינט המדיני-ביטחוני שהתכנס אתמול (ב') עסק בין הנושאים גם בפרשת NSO ותכנת פגסוס שנחשפה ב'כלכליסט' בה כביכול המשטרה שתלה את התכנה במכשירי סלולר של אזרחים והאזינה להם ללא כל אישור משפטי.

שרים שהשתתפו בדיון מספרים שהושמעה טענה ברורה כלפי המשטרה והמפכ"ל קובי שבתאי שנכח בחדר הקבינט בעת הדיון. כמה מהם אמרו שלא ייתכן שהכלי הזה של תוכנת הרוגלה, לא רק של NSO – אלא גם של חברות אחרות, מופעל נגד אזרחים.

יתרה מזאת, גם אם מדובר בחקירות פשע, זהו שימוש מוגזם ובלתי חוקי לדבריהם. מי שעמדה בראש המבקרים היא שרת המשפטים לשעבר, שרת הפנים איילת שקד. בתגובה השר לביטחון הפנים עמר בר-לב תקף אותה ואמר: "אל תפילי הכול על המשטרה, תשני את החוק אם את רוצה".

המפכ"ל קובי שבתאי והשר לביטחון פנים בר-לב הכחישו את פרסומי התחקיר בפני השרים, ואמרו שהפרטים הם בגדר "עורבא פרח". השרים בישיבה ביקשו שוועדת הבדיקה שעליה החליט היועץ המשפטי תרד לעומקם של דברים ולא יהיה שום טיוח של המקרים, שהוגדרו בישיבה כחמורים ופוגעים עמוקות באמון הציבור ובדמוקרטיה הישראלית.

ראש הממשלה נפתלי בנט ביקש שהדברים לא יודלפו החוצה עקב רגישותם. אך בכתיבת מילים אלו ניכר כי דבריו נפלו על אוזניים ערלות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים