שיתוף
תגובות
חדשות » שפל במפלס המים בנהר המיסיסיפי: עצר את הספקת היבול
משבר האקלים
בעקבות בצורת במערב התיכון של ארה"ב מפלס המים בנהר המיסיסיפי ירד לשפל של עשור | התוצאה: 8 דוברות משא שקעו בקרקעית ויותר מ-2,000 תקועות בנהר
דוברות משא תקועות בנהר המיסיסיפי | צילום: צילום מסך

רשת CNN מדווחת היום (מוצ״ש), כי הבצורת הקשה ממנה סובלים במערב התיכון של ארה"ב, גרמה למפלס המים  בנהר המיסיסיפי לרדת לרמה הנמוכה ביותר משה למעלה מעשר שנים. המפלס הנמוך מהווה בעיה קשה למעבר דוברות משא, ובהתחשב בכך שבימים אלו זו תקופה קריטית לשינוע יבולים מארה"ב, הבעיה חמורה במיוחד. מדיווחים שמגיעים מהאזור עולה כי המפלס הנמוך גורם לפקקי ענק של דוברות המשבשות את שרשרת האספקה במדינה. 

גם משמר החופים האמריקאי דיווח, כי שמונה דוברות שקעו בקרקעית הנהר בשבוע האחרון, בנוסף ל-144 כלי שיט ו-2,253 דוברות שתקועות בפקק וממתינות לאפשרות מעבר. לדברי משמר החופים "חיל ההנדסה ומפעילי הנהר עובדים על מנת לפתוח אותו לתנועה חד-כיוונית, ולוודא שהיא בטוחה".

מייק סייפרט, מנכ"ל איגוד המזון לבעלי חיים ציין כי המצב גורם לעלויות שילוח גבוהות במיוחד בדרך הנהר. לדבריו "ממה שאנחנו שומעים מחברי הארגון, הדבר הביא למחירי שיא של שינוע בדוברות, שנגרם עקב התנועה המוגבלת בנהר". גם אם הדוברות יחזרו לנוע בנהר, הן יצטרכו לוותר על 20% מהמטען כדי לא להיתקע בקרקעית הנהר כך שבכל מקרה העלויות לא ירדו. 

בארה"ב דוברות הן עדיין השיטה המרכזית לשינוע סחורות בתוך המדינה, בעיקר של יבול חקלאי ודשנים לחקלאות, ואין כמעט אלטרנטיבות לאמצעי שינוע זה. 

במדינות ארקנסו וטנסי שררה בצורת קשה בחודשי הקיץ, מאז יולי, שגרמו למפלס מים נמוך במיוחד. יש לציין כי בעיה זו מצטרפת לאתגרים השונים איתם מתמודדת שרשרת האספקה בארה"ב, עוד מתקופת הקורונה לפני כשלוש שנים, ובהם עומס רב בנמלי החוף המערבי המספקים את רוב היבוא של המדינה, וחברות המשא הסובלות ממחסור בכוח אדם המשפיע על רמת השרות. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים