שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » שערוריה: ריבלין לגנץ "נתניהו לא יקיים אף הבטחה"
מהקלטה שנחשפה היום עולה, כי הנשיא לשעבר רובי ריבלין הזהיר את יו"ר המחנה הממלכתי מפני נתניהו במהלך השיחות להקמת ממשלת האחדות
ראובן ריבלין | צילום: מארק ניימן, לע"מ

מהקלטות שפורסמו הבוקר (שני) בכאן חדשות עולה, כי הנשיא לשעבר רובי ריבלין הזהיר את יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ מפני ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך השיחות להקמת ממשלת האחדות, ואף אמר לו כי "נתניהו לא יקיים אף הבטחה". הנשיא לשעבר הוקלט במהלך שיחה במכינת עין פרת לפני כשבוע, במהלכה הסביר כיצד הושג ההסכם להקמת ממשלת האחדות בין נתניהו לגנץ, שהוא תיווך בחתימתו. לדבריו, נתניהו חתם בקצהו של דף ריק והתחייב למלא כל בקשה של גנץ. גנץ נעתר, אבל ריבלין עצמו הזהיר את גנץ שנתניהו לא יקיים אף הבטחה.

כזכור, הממשלה ה-35, ממשלת נתניהו-גנץ, הוקמה בתיווך ישיר של נשיא המדינה דאז רובי ריבלין. הממשלה התפרקה כעבור שנה, וגרמה למתיחות בין נתניהו לגנץ שנמשכת עד היום. היחסים האישיים העכורים ביניהם, מנעו שיתופי פעולה פוליטיים בין המפלגות.

עוד מבחזית החדשות

מההקלטה שפורסמה הבוקר ניתן להבין איך נחתם ההסכם ההוא. "אני קיבלתי מראש ממשלה שאני נתתי לו את המנדט להקים ממשלה, למרות שהוא לא כל כך רצה שאני אהיה נשיא, דף ריק עם חתימה שהוא אמר, תביא לי שותף, מה שהוא רוצה שיכתוב, אני מתחייב את הכול לבצע" אמר.

עוד אמר ריבלין: "הבאתי ואכן בסוף נחתם המסמך, רק אני אמרתי (לגנץ) שמע, קודם כל ברוכה יוזמתכם שהבאתם לנו מצב שבו יש ממשלה ואין לנו צורך ללכת לבחירות נוספות ומיותרות, אבל דע לך, שלא תהיה לך שום אי הבנה, מי שחתם פה את כל הדף הריק ואתה מילאת אותו, אף מילה לא תקוים".

מהליכוד הגיבו על דברי ריבלין "לא היה ולא נברא". מלשכתו של גנץ נמסר: "האירוע המתואר לא זכור לנו. העובדות בשטח הן שהמשא ומתן הקואליציוני ארך למעלה מחודש, לא בדיוק דף חלק. כך או כך – גנץ לא נכנס לממשלה בשביל נתניהו, אלא למרות נתניהו". מטעמו של ריבלין לא נמסרה תגובה.

כאמור, על פי הדיווח ריבלין אמר את הדברים בשיחה עם חניכי המדרשה למנהיגות עין פרת שבה ניסה להסביר את הסיבות לחוסר האמון במערכת הפוליטית, שמקשות על ניהול המו"מ לגבי הרפורמה המשפטית.

לגבי הרפורמה אמר ריבלין לחניכים את הדברים הבאים: "אני רואה בחומרה רבה את ההקצנה השבטית בתוך המערכת שבה רואים אנשים בקבוצות את עצמם יותר חשובים מהמדינה. נדמה לי שרבים שבחרו ב-64 שהם הממשלה החוקית בישראל – לא מסכימים כל כך שלא יהיה להם את המגן כשהם יהיו באופוזיציה".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. לא מובן מי נותן במה לנשיא שהעמיק את הפער, שיסע וכיתב את העם. לא פעל להרגעה ואיחוד, הנשיא הכי מיותר והלא אהוד שהיה פה אי פעם.
    הנשיא שהתעמר בעובדיו, הנשיא שמהר למכור את דירתו כדי להנות בצור המאכסימאלית מכספי המיסים. עכשיו גם הוזה ובודה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים