שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » שנת הלימודים תשפ"ב בציבור הכללי נפתחת הבוקר
לאחר אינספור דיונים
בתוך כך, דו"ח אמ"ן שהתפרסם הבוקר מתריע כי למרות היקף ההתחסנות הנרחב במנה השלישית – יש אפשרות סבירה שתימשך העלייה בנתוני התחלואה עם פתיחת שנת הלימודים
חיטוי כיתת לימודים | צילום: Ververidis Vasilis, שאטרסטוק

שנת הלימודים תשפ"ב בציבור הכללי נפתחת הבוקר (ד') לאחר אינספור דיונים וחילוקי דעות בכפוף למתווה מפורט. מספר התלמידים שילמדו במערכת החינוך בשנה הקרובה יעמוד על 2,458,000. מדובר בגידול של כחצי מיליון תלמידים בעשור האחרון. בקרב גילאי הקדם־יסודי ילמדו 538 אלף ילדים, בבתי הספר היסודיים ילמדו 1,122,000, בחטיבות הביניים ילמדו 315 אלף ובחטיבות העליונות 483 אלף. כך עולה מנתונים של משרד החינוך.

מספר עובדי הוראה במערכת החינוך יעמוד בשנה הקרובה על 219 אלף. מדובר בגידול של כ־65 אלף עובדי הוראה משנת תשע"א. מספר בתי הספר בשנת תשפ"ב יעמוד על 5,360, גידול של 1,000 מוסדות חינוך משנת תשע"א. גם מספר הכיתות גדל בהתאמה ויעמוד על 79 אלף כיתות לעומת כ־60 אלף בשנת תשע"א. בהתאמה לגידול הטבעי, תקציב משרד החינוך בשנת 2022 יעמוד על לא פחות מ־67.1 מיליארד שקל.

במערכת החינוך והבריאות מקווים ומייחלים כי המתווה שהותאם למערכת החינוך יוכיח את עצמו, כי אם לא כן, מספרי התחלואה יעלו משמעותית ויחייבו חשיבה מחודשת.

ע"פ המתווה למערכת החינוך, גני הילדים, הצהרונים וכיתות א'-י"ב יפעלו בלמידה מלאה על פי מערכת השעות הקבועה, בכל ימות השבוע וללא כל שינוי.

ביישובים אדומים: בגני הילדים, בכיתות א'-ד' ובצהרונים הלמידה תתנהל כרגיל, בתוך המסגרות. יודגש כי בכיתות ה'-ז' הלמידה תימשך תוך נקיטת פעולות ל"צמצום מגעים" (ביישובים כתומים ואדומים). המשמעות: בתי הספר יוכלו לבחור, למשל, ללמד במתכונת של קבוצות או בשטח פתוח או במתכונת אחרת. בכיתות ח'-י"ב שבהן שיעור של פחות מ-70% פטורי בידוד – מחלימים, מחוסנים או חיוביים בבדיקה סרולוגית – ילמדו התלמידים בזום. עם זאת, תלמידי ח'-י"ב בעלי תו ירוק יוכלו ללמוד במרחבים פתוחים גם ביישובים האדומים בהתאם להחלטת בית הספר.

אם בכיתה יש יותר מ-70% פטורי בידוד – ימשיכו ללמוד פיזית במסגרות. תלמידים שקיבלו מנה אחת יוגדרו מחוסנים עד ל-30 בספטמבר, אך הדבר לא יקנה להם פטור מבידוד במקרה של מגע עם חולה מאומת. בחינוך המיוחד ובמסגרות לנוער בסיכון ימשיכו ללמוד כרגיל. כמו כן, הסעות יפעלו כרגיל.

עוד הוחלט במתווה, כי כל הנכנסים לגני הילדים ולבתי הספר יחויבו להציג תו ירוק או תוצאת בדיקה שלילית, פרט לתלמידים. כמו כן, במהלך שבעת ימיו הראשונים של התלמיד בגן או בבית הספר, יתאפשר להורה ללוות את ילדו רק בשטח פתוח של הגן או בית הספר, גם אם אין לו תו ירוק או תוצאת בדיקה שלילית.

בתוך כך, דו"ח אמ"ן שהתפרסם הבוקר מתריע כי למרות היקף ההתחסנות הנרחב במנה השלישית – יש אפשרות סבירה שתימשך העלייה בנתוני התחלואה עם פתיחת שנת הלימודים. תהיה גם עלייה בתחלואה הקשה, שתוביל להגדלת העומס על מערכת האשפוז. ממליצים להכין אפשרות לצמצום משמעותי של הלימודים בהתאם לממדי התחלואה.

השר לפיד בירך את התלמידים וכתב: "‏שנת לימודים מוצלחת לכל התלמידים והתלמידות בארץ וגם לילדי אנשי שירות החוץ שמתחילים ללמוד בבתי ספר ברחבי העולם. שמרו על עצמכם, הקפידו על ההנחיות ואל תשכחו להיות חברים טובים".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. שר הטמטום והטפשות איחל לכול ילדי ישראל הצלחה בלימודים. נקווה רק שלא יצאו כמוהו. אדם שלא מבין משמעות מילים ולא יודע כיצד לבחור אותן נכון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים