שיתוף
תגובות
חדשות » שנת הלימודים יצאה לדרך: 2.5 מיליון ילדים חוזרים לבתי הספר ולגנים
שלום כיתה א'
177 אלף עוברים מהגנים אל בתי הספר היסודי, 325 אלף מתחילים את חטיבת הביניים. שרת החינוך שאשא-ביטון, הלימודים יפתחו בשמחה לכלל התלמידים
כיתת לימודים | צילום: Lopolo, שאטרסטוק

לאחר קיץ ארוך של אי וודאות להורים ולילדים, נפתחת היום (חמישי) שנת הלימודים תשפ"ב. במערכת החינוך במדינת ישראל כ-2.5 מיליון תלמידים הלומדים בכ-5,440 בתי ספר עם צוות של . 218 אלף עובדי הוראה. 1,140,000 תלמידים לומדים בבתי הספר היסודיים, 177 אלף מהם עולים לכיתה א', 325 אלף בחטיבות ו-488 אלף בתיכונים. 218 אלף עובדי הוראה מועסקים במערכת החינוך.

עד לרגע אחרי האחרון נראה היה שאת היום החגיגי הזה, יחגגו התלמידים בבית, אך אתמול נערך הסכם בין הסתדרות המורים והאוצר והתלמידים כמו גם הוריהם נשמו לרווחה. 

למרות חתימת ההסכם, מערכת החינוך מתמודדת עם אתגרים רבים, כמו מחסור גדול בעובדי הוראה ובסייעות, כישלון ברפורמת החינוך המיוחד, שמערכת החינוך תצטרך למצוא לה פתרון ובעיות רבות נוספות. 

אתמול התקיימה פגישה בהשתתפות צמרת משרד החינוך, אנשי משרד האוצר ומזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד, שבסופה כאמור נחתם ההסכם לשביעות רצון הצדדים.

בתגובה להסכם מסרה  שרת החינוך יפעת שאשא ביטון כי "אנחנו שמחים לבשר לכל תלמידי ישראל שמחר כולם פותחים את שנת הלימודים בשמחה ובחגיגיות כולל תלמידי התיכוניים. הגענו להסכמות עם ארגון המורים גם לגבי הבגרויות וגם לגבי חמישה ימי לימוד".

רן ארז יו"ר ארגון המורים ברך את ההסכם ואמר "השגנו את כל מה שרצינו, הסכמה מלאה בנושא הרפורמה בבגרויות ובנושא קיצור שבוע הלימודים לחמישה ימים. פעם נוספת הגעתי למסקנה שמשרד האוצר אלוף בלהוציא את הנשמה".על פי ההסכם יעלה שכר עובד הוראה מתחיל ל-9000 שקל ותינתן תוספת של 1,100 שקל לפחות לכל עובד הוראה. כמו כן יוענק מענק התמדה של 10,000 שקלים לאחר שלוש שנות עבודה במערכת החינוך. שכר המנהלים המתחילים יעלה ל-19,000 שקלים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים