שיתוף
תגובות
חדשות » שנאה עיוורת: מחאה נגד השרה סילמן בטיסה מניו יורק
כפיה חילונית
נוסעת שהבחינה בשרה להגנת הסביבה בטיסה מניו יורק לישראל, החליטה למחות נגדה בעקבות תוכניתה לאפשר רחצה בהפרדה במעיינות
המחאה נגד השרה סילמן | צילום: רשתות

נוסעת בטיסת אל על מניו יורק לישראל אתמול (חמישי), הבחינה בשרה עידית סילמן ממתינה לטיסה, והחליטה למחות נגד השרה להגנת הסביבה, בעקבות תוכנית השרה לרחצה בהפרדה במעיינות. הנוסעת אלתרה שלטי מחאה משקית קניות ודף והדביקה אותם באמצעות פלסטרים על גב מושב ועל תא אחסון.

על השלטים כתבה הנוסעת, "כשנשים תומכות בנשים קורים דברים מופלאים, ולא הפרדה מגדרית" ו"בעד שלטון החוק". צוות המטוס הנחה את הנוסעת להסיר את השלטים והם הוסרו תוך דקות. לא ברור אם השרה סילמן ראתה את שלטי המחאה לפני שהוסרו.

עוד מבחזית החדשות

ביום שלישי הודיעה סילמן כי הפיילוט להפרדה במעיינות יחל כבר השבוע, אך ברשות הטבע והגנים אמרו שלא יוכלו להתחיל בכך ללא אישור של משרד המשפטים. מדובר בפיילוט שעליו התחייבה סילמן כבר לפני כמה חודשים – אז דובר כי בקיץ תתאפשר רחצה בהפרדה בשמורת עינות צוקים ובגן השלושה (הסחנה) לאחר סגירת האתרים ועד השעה 22:00.

אלא שההחלטה לאפשר כניסה לשמורת טבע בשעות הערב, בניגוד למדיניות ההגנה על הסביבה והטבע, גררה ביקורת חריפה, לכן הוחלט שהפיילוט בעינות צוקים יתקיים בימים רביעי וחמישי בשעות 8:00-6:30. בעין חניה, הנמצא בגן הלאומי נחל רפאים הרי יהודה, הפיילוט נקבע לימים ראשון ורביעי בשעות 20:00-17:00. הסחנה לא יהיה בשלב זה חלק מהפיילוט.

אתמול פנו נעמת ושדולת הנשים ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה וביקשו ממנה להורות על ביטול הפיילוט באופן מיידי. "רשות הטבע והגנים הינה רשות מנהלית, וככזו, היא מוסמכת לעשות רק מה שהחוק מתיר לה לעשות, ואינה מוסמכת לעשות מה שהחוק לא התיר לה לעשות. קביעת מועדים – שעות ו/או ימים – בהם תותר הכניסה לפי מגדר, לאתרים השונים, איננה בין הסמכויות המוקנות לרשות הטבע והגנים בהתאם לחוק גנים לאומיים, שמורות טבע, אתרים לאומיים ואתרי הנצחה", נכתב בפנייה ליועמ"שית. "לפיכך, הקביעה כאמור מהווה חריגה מסמכות, ומנוגדת גם לכללי המשפט המנהלי".

עוד הוסיפו בנעמת ובשדולת הנשים כי: "הפרדה בין גברים לנשים במרחב הציבורי מהווה הפליה אסורה ומנוגדת לדין. הפרדה כזו מנוגדת הן לכללי המשפט החוקתי, הן לכללי המשפט המנהלי והן לכללי המשפט הפרטי. משאבי הטבע הם נחלת כלל הציבור בישראל, הם חלק מהמרחב הציבורי וככאלה עליהם להיות שוויוניים ופתוחים לכל, בכל עת, ולאפשר גישה מלאה אליהם, ללא הבחנה על בסיס מגדר בו זמנית. אנו קוראות לכן לעצור את הכוונה לקיים את הפיילוט המפלה הזה, שהרי קיומו מהווה פגיעה חמורה בעקרון השוויון, איסור ההפליה וחופש התנועה, בניגוד מוחלט לדין ולחובות החלות על רשות הטבע והגנים מכוח הדין, על כל המשתמע מכך".

עוד מבחזית החדשות

מוקדם יותר השבוע, שלחה עמותת ישראל חופשית מכתב "התראה אחרונה לפני פנייה לערכאות משפטיות" לשרה סילמן ולרשות הטבע והגנים – עם דרישה שלא להתחיל בפיילוט, בטענה שהוא אינו חוקי. "משפחות בישראל לא יקומו בבוקר ויחשבו אם היום מותר להן לבקר בשמורת הטבע שבה הן מתכוונות לטייל, או שהיום זה היום שבו ישנה הפרדה מגדרית", אמר אורי קידר, מנכ"ל ישראל חופשית. "זו סיטואציה שאסור שתקרה. אנחנו נפעל באפיקים המשפטיים ובמקביל קוראים לציבור כולו, על משפחותיו, להגיע לשמורות בשעות הפתיחה, וליהנות ממה שיש לאתרים להציע. אסור לנרמל הפרדה מגדרית וגם הפעם זה לא יעבור".

לעומת זאת, שי גליק, מנכ"ל ארגון "בצלמו" שהעלה בעבר כמה פעמים את הבקשה לרחצה בהפרדה, פנה אתמול במכתב למשנה ליועמ"שית אביטל סומפולינסקי ודרש כי יינתן אישור מיידי לתחילת הפיילוט שעליו הודיעה השרה סילמן. לדבריו "מדובר במקום סגור, רכישת כרטיסים מראש, קהל יעד בוגר של נשים וגברים", כתב גליק. "עניין של רחצה נפרדת – זה ברור שאישה חרדית לא תרחץ בתוך קהל גברים. הימים הינם שוויוניים לגברים ונשים. זה לא על חשבון שאר הציבור אלא שעות אקסטרה". כתב גליק והוסיף כי : "הגיע הזמן לצאת לפיילוט. אי אפשר להגיד כל הזמן מדרון חלקלק כי בינתיים הציבור הדתי כבר נזרק בתחתית המדרון וגם למשפחה חרדית מותר ליהנות בחיק הטבע".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. הגיע הזמן לצאת מהאדישות, ללמוד ולהתגייס. החילוניים מאבדים את סיר הבשר ורוצים לחזור "למצרים". זה הזמן לקחת עמדות מפתח ולהנהיג את המדינה. לא להמשיך לדמיין שהם ישלמו מיסים ויממנו גנים בחינם. לא להמשיך לצפות שהם ישמרו על הגבולות. צריך להקים משמרות אזרחיים חרדיים. מספיק עם הניתוק והאדישות למה שקורה במדינה!!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים