שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » שלמה קרעי על ההפגנות: "או שולטים או שורפים את המדינה"
שר התקשורת פרסם הערב פוסט בו התייחס להפגנות המחאה "דמוקרטיה היא איזונים ובלמים, היום אין איזונים ואין בלמים. אף אחד לא יכול לעצור החלטה של יועמ"ש או בג"ץ
שר התקשורת חה"כ שלמה קרעי | צילום: דוברות הכנסת

שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, פרסם הערב (מוצ"ש) פוסט בפייסבוק ובו כתב "אנשים נחרדים מהמחשבה שהפגנות, תקשורת מלהיטה ומסיתה וסרבנים חסרי בושה יגרמו לסירוס או ביטול רצון העם ונבחריו. ישראל כבר מזמן לא דמוקרטיה על מלא. פעם נשלטים על ידי ספר אדום, פעם נשלטים על ידי משפטנים כשהספר האדום כבר לא עובד, ועכשיו כשסוף סוף באים לשנות ולהחזיר את ישראל להיות דמוקרטיה אמיתית, נכרע ברך בפני כמה אלפי או עשרות אלפי מפגינים?".

עוד כתב קרעי "תודה לקל ולמצביענו שכרגע לא יוצאים להפגין. הם כבר עשו זאת לפני ארבעה חודשים. אם הם היו יוצאים להפגין, הייתה התנגשות מיותרת וליבוי של שנאה בתוך עמנו. כנציגי הציבור שהם בחרו, מוטלת עלינו החובה לאפשר להם להישאר בבית, ולקדם בכנסת על ידי המנדט שנתנו לנו, את הרפורמה המשפטית במלואה".

עוד מבחזית החדשות

"אנחנו פתוחים להידברות. זה חלק בלתי נפרד ממהות עבודת הכנסת. אפשר לשנות קצת, להתפשר מעט, אבל בדברים העיקריים בשום פנים ואופן לא. אין פסקת התגברות מעל 61, אין המשך שליטה של השופטים או האליטות בוועדה לבחירת שופטים, אין פסילת חוקי יסוד בשום רוב בבית המשפט, מגבילים את זכות העמידה כפי שהיתה נהוגה שנים רבות רק למי שנפגע באופן אישי, מדיניות ציבורית סבירה נקבעת על ידי נבחרי הציבור, ועמדות היועמ"שים לא יקעקעו יותר את יסודות הדמוקרטיה".

"אני נחרד מהמציאות שבה ראשי מערכת הבטחון, ולשעברים למיניהם, שותקים, מגמגמים ולעיתים אף תומכים בתופעות בזויות כמו סרבנות, כמו איום על המדינה שלנו, על הגנתה, רק בגלל ויכוח פוליטי חריף ככל שיהיה. מי שמנסה לקחת אותי, את ילדיי, את ארצי, כבן ערובה לשאיפות הפוליטיות שלו, ולא אכפת לו לשרוף כאן הכול, הוא לא בר שיח".

"הגמגום, ההבנה, הרפיסות מול תופעות כאלו הם חולשה וסכנה, לא רק לאיבוד היכולת להעביר את הרפורמה המשפטית, אלא ליכולת להישאר דמוקרטיה בכלל".

"2.5 מיליון איש לא ייצאו להצביע שוב, אם הכנסת תהיה באופן רשמי חותמת הגומי של בית המשפט, או תיאטרון בובות של התקשורת, השמאל והמשפטנים. אתם לא מבינים מה הולך פה?".

"40 שנה היה להם יחסית בסדר שאנחנו בשלטון. הכול היה ייצוגי, בסוף הם קבעו בפועל, בתרבות, בתקשורת, באקדמיה, ביחסי החוץ, במשפט, בחלוקת הכסף, ועוד. הישיבה שלנו באופוזיציה העירה אותנו, גרמה לנו להבין כמה אנחנו מגוחכים וכמה אנחנו חלשים. מהו שלטון באמת, מהי שליטה באמת ולא בכאילו".

"והם מבינים שאנחנו הבנו את זה סוף סוף ורק מזה הם מפחדים. הרפורמה המשפטית הייתה מתקבלת במחיאות כפיים סוערות ובנימוקים מלומדים וחמורי סבר אם הייתה נעשית על ידי השמאל בממשלה הקודמת".

"מישהו באמת צריך תזכורת מה הם ניסו להעביר? הגבלת כהונת ראש ממשלה, פיזור הכנסת רק ברוב מיוחד גדול, ממשלת מיעוט גם אם אין תקציב ועוד. עיגון שלטון המיעוט לעד. פשוט לא הלך להם. לא היה להם מספיק זמן. נאבקנו בהם בכל הכוח, והם הפסידו מהר מדי.

אז הגיע שלב שני – ניסיון ב'. שורפים את המדינה. או שולטים או שוברים את הכלים.

"אני מבין את החששות הגדולים של רבים ממצביענו אל מול הניסיונות של פוליטיקאים קטנים לייצר אנרכיה ברחובות. אני אפילו מבין חלק מהמפגינים, צפייה של שעה בערוצי התעמולה מזעזעת את הנפש היהודית, הישראלית, ומציירת תמונה מעוותת כאילו המדינה באמת הולכת לעזאזל. מייצרים כאן דיקטטורה שתשלול הצבעה לג'ינג'ים, לנשים ולערבים. לא יהיה בית משפט, ומי יודע מה עוד. ברצינות, פחד מוות".

"האמת והמציאות הם אחרת לגמרי. עד היום המטוטלת של השליטה במדינה הייתה כולה בידי צד אחד בלבד. לא יכולת להזיז עפרון מצד לצד אם זה לא מתאים ליועץ המשפטי, יכולת לחוקק בהסכמה שינויים בכל תחום ובג"צ היה מבטל בהינף יד. עשרות שנים היו הסכמות בנושאי גיור, כשרות, נישואים וחמץ למשל, ובג"צ במקום להמתין לגיבוש רוב בכנסת שאולי ירצה לשנות זאת, לקח את המושכות לידיו, החליט לשנות באבחה אחת הסדרים של עשרות שנים, ואז באים בתלונות למה הכנסת, ורוב נבחרי העם מנסים להחזיר את הגלגל לאחור מהכאוס שיצרו בג"צ והמשפטנים".

"דמוקרטיה היא איזונים ובלמים, מי לא יודע זאת? היום אין איזונים ואין בלמים. אף אחד לא יכול לעצור החלטה של יועץ משפטי, אף אחד לא יכול אפילו להתווכח עם החלטה של בית המשפט העליון. רק לפני זמן לא רב, בג"צ אישר ברוב של 5 מול 4 את חוק איחוד משפחות שקובע שישראל לא תוצף במאות אלפי ערבים מהאזור שיוכלו להתחתן עם ערבים ישראלים ולחסל את המדינה היהודית".

"חמישה מול ארבעה. מי היה עוצר אותם אם רק עוד אחד(!) מהשופטים היה מצביע נגד החוק? מי היה מציל את המדינה שלנו? מחר בבוקר אסתר חיות יכולה להחליט לבטל את חוק השבות. הכנסת יכולה לעשות משהו בנדון? כלום ושום דבר".

"הטענה של המוחים היא שבג"צ מגן על המיעוט. לא צריך ללכת רחוק לגירוש מגוש קטיף, רק לפני שנה וחצי הרוב רמס את המיעוט בכנסת, לקח לו את הייצוג הראוי בוועדות הכנסת כדי שיוכל להעביר כל מה שבא לו ומה בג"צ עשה? כלום ושום דבר!"

"בדמוקרטיה יש את האיזונים והבלמים הנחוצים, שאצלנו כבר מזמן אין מול בית המשפט. מול הכנסת תמיד יש בחירות. לא מתאים לכם? תעיפו את נבחרי הציבור שלכם. תבחרו חדשים".

"כולם יודעים שגם אם יש קואליציות חזקות של 61 או 64, זו קריעת ים סוף להגיע להסכמות, בוודאי בחוקים מעוררי מחלוקת. ואנחנו אפילו לא קובעים. כי כל מה שנחוקק מגיע לפתחו של בג"צ שיכול לבטל בהינף יד, בכל רוב, ולנו כנציגי הציבור שלכם(!) של הרוב שיצא לבחור בפעם החמישית תוך שלוש שנים וחצי, אין שום יכולת לעשות שום דבר מול זה. זו נראית לכם דמוקרטיה?"

חייבים להעביר את הרפורמה המשפטית במלואה ולאלתר.

"חברים, אני מזכיר לכם, גם אם רבים בציבור הישראלי נסחפו להפגנות כי באמת הדאיגו אותם, הרי שארגון ההפגנות, המחאות, הסרבנות, הכסף הגדול, מגיע מאנשים שהרפורמה לא מעניינת אותם בכלל. הם מפגינים נגד הממשלה כפי שעשו בשנתיים שלפני הממשלה הקודמת".

"לא מתאים להם ימין בשלטון, לא מתאים להם שסוף סוף התעוררנו כדי להפסיק את השליטה המוחלטת שלהם בתקשורת באקדמיה בתרבות במשפט ועוד. אנחנו חייבים לשנות כדי להציל את המדינה שלנו, אני מאמין בכך בכל ליבי".

עוד מבחזית החדשות

"תהיו בטוחים, הם לא יפסיקו להפגין ולחרוך את המדינה גם אם חס וחלילה נעצור את כל החקיקה, ואין לי שום כוונה לתת לניסיון עצירה שכזה להתממש. גם נשיא המדינה, שכבר התיישר לשמאל באופן בוטה, לא יצליח לתת חנינה לטיפול השורש שמערכת המשפט ואכיפת החוק בישראל זקוקה לו".

לסיכום כתב קרעי: "בעזרת ה', נמשיך להיות חזקים ומאוחדים. נעביר את החלקים הראשונים של הרפורמה המשפטית לפני פגרת הכנסת בקרוב מאוד, ונקרב את ישראל עוד צעד לעבר דמוקרטיה אמיתית שבה גם לרוב יש משמעות. כהנהגה ימנית אמיתית, אנחנו מחויבים לשינויים ונבצע אותם, לתפארת מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. כל מילה פנינה
    תמשיכו להיות חזקים ולא להתקפל בפני כמה עשרות אלפי אנרכיסטים שמצאו פורקן שבועי לנפשם המדללת מיהדות וערכים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים