שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » שיעור בפוליטיקה: מהי "ההצעה לעיגון הציונות"? שמעוררת מחלוקת
השרים דנו היום בהצעה של עוצמה יהודית שבמרכזה שינוי התיעדוף בהחלטות הממשלה | מתנגדי ההצעה טוענים כי יש בה ממד של אפליה נגד אוכלוסיות ערביות
השרים איתמר בן גביר ויצחק וסרלאוף מעוצמה יהודית | צילום: אורן בן חקון, לע"מ

בישיבת הממשלה דנו היום (ראשון) על "ההצעה לעיגון הציונות" של השרים יצחק וסרלאוף ואיתמר בן גביר מעוצמה יהודית. ההחלטה נועדה לאפשר תיעדוף של הממשלה בהחלטותיה לגבי יוצאי צבא ולפעולות כמו ייהוד הגליל. מתנגדי ההצעה טוענים כי יש בה ממד של אפליה נגד אוכלוסיות ערביות.

בנוסח ההחלטה נכתב: "להורות למשרדי הממשלה וכלל זרועות הממשלה, כי ערכי הציונות, כפי שהם באים לידי ביטוי בחוק יסוד: ישראל מדינת הלאום של העם היהודי, יהוו ערכים מנחים ומכריעים בעיצוב מדיניות המנהל הציבורי, מדיניות הפנים והחוץ, החקיקה והפעולות של הממשלה וכלל יחידותיה ומוסדותיה, הן בשלב עיצוב המדיניות הציבורית והן בשלב ההטמעה והביצוע של המדיניות הציבורית, בראש ובראשונה בתחומי ההתיישבות ובמתן הטבות לאלו ששירתו בצבא ובכוחות הביטחון או בשירות לאומי אזרחי, תוך העדפת משרתי שירות קרבי. זאת, מבלי לגרוע מהעקרונות המעוגנים בחוקי היסוד".

עוד מבחזית החדשות

יש לציין כי חברי הכנסת החרדים התנגדו להצעה בנוסח הראשוני שלה, בעקבות ההעדפה ליוצאי צבא. בשל כך, עברה ההצעה לדיוק הנוסח בישיבת ראשי הקואליציה.

בפתח ישיבת הממשלה תקף השר בן גביר את היועמ"שית גלי בהרב-מיארה ואמר כי הוא: "מבין לגמרי למה היועצת לא כתבה חוות דעת כתובה כי קשה לה להודות שהיא נגד הציונות. אני צובט את עצמי שאני צריך להסביר החלטה כל כל חשובה והיסטורית! אנחנו מאבדים את הנגב והגליל. ההחלטה הזו תאפשר להעדיף ערכים של ייהוד הגליל בהתיישבות ואת חיילי צה"ל וכוחות הביטחון".

השר וסרלאוף חיזק את דבריו של יו"ר מפלגתו והוסיף כי: "יש אפליה נגד יהודים. אם אתה מוסלמי או דרוזי, אז אתה מקבל 91 אחוזים הנחה על הקרקע אם אתה יהודי, אתה מופלה לרעה. בשם ערך השווין מאבדים את המדינה, אני כשר לא יכול להקים ישובים יהודיים. מנחם בגין הקים תוכנית של מצפים, היום אי אפשר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו זעם על התנהלות הדיון וצעק: "לא מוכן לסבול דבר כזה" "מוסדות התכנון קובעים מדיניות בעצמם. אומר לי המשנה ליועמ"שית "בוא נקיים דיון". אני לא רוצה לקיים דיון, אני רוצה לקבוע מדיניות. המצב אבסורדי. בכל מקרה ההצעה הזו חשובה, צריך להעביר אותה כאן בנוסח שהובא".

השר משה ארבל אמר כי: "החלטת הממשלה צופה את פני העתיד. ערך מכריע לחיילי צה"ל, זה מסוכן, זה דמוגרפיה שעולה. יום אחרי כהונת השר יאסרו עדיפות ליוצאי צבא. צריך למצוא את הנוסח הנכון".

השר עמיחי שיקלי אמר בישיבת הממשלה כי: "גני ילדים נסגרים. במשגב, ב-2010 היו 500 ילדים, היום רק 200 יהודים. הכול נסגר".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים