שיתוף
תגובות
חדשות » שימו לב: עליה בשיטות העוקץ של נוסעים לחו"ל
בנתב"ג מדווחים על עלייה במספר המקרים בהם נוסעים מגיעים לשדה ומגלים שכרטיס הטיסה שרכשו לא קיים במערכת
מטוס אל על | צילום: דוברות אל על

הקיץ התחיל ואיתו עונת התיירות, ישראלים רבים עסוקים בהזמנת החופשה השנתית שלהם לחו"ל. בשיחות של עובדים בנתב"ג עם אתר "ישראל היום" דווח על עלייה במספר המקרים שבהם נוסעים מגיעים לנמל התעופה, ומגלים שכרטיס הטיסה שרכשו לא קיים. "אנחנו נתקלים כל הזמן בנוסעים שמגיעים לדלפקי הצ'ק אין עם מייל שבו הם מראים לנו כרטיסי טיסה, אבל הכרטיסים לא מופיעים במערכת. מדובר בשיטות עוקץ שקיימות כבר די הרבה זמן, אבל למרבה הצער עדיין יש לא מעט תמימים שנופלים בהן בקלות".

השיטה עובדת בצורה כזאת, שאתרים מתחזים לאתרי הזמנות, גובים תשלום עבור כרטיסי הטיסה ושולחים כרטיסים מזויפים, שלא קיימים. הנוסעים, שמגיעים לנתב"ג ומגלים את התרמית שבה נפלו, צריכים להזמין כרטיסים חדשים באותו הרגע, בדרך כלל במחיר גבוה ולפעמים גם נאלצים לבטל את החופשה בעקבות הנזק הכלכלי שנגרם להם.

עוד מבחזית החדשות

כדי להימנע ממצבים כאלה, מומלץ להשתמש לבדוק את מספר ההזמנה באתר הרשמי של חברת התעופה, שם ניתן לראות אם ההזמנה קיימת בוודאות. מדובר בתהליך שלוקח כמה דקות בלבד ויכול לאשר באופן בטוח יחסית את כרטיס הטיסה.

תופעת האתרים המתחזים, חוזרת מחדש בכל עונת תיירות. אתרים אלה נראים בדיוק כמו האתרים הרשמיים של בתי המלון וחברות התעופה, אך בפועל מדובר באתרים מזויפים. כדי לוודא שמדובר באתר אמיתי, מומלץ לא להיכנס אליו דרך קישורים שנשלחו אליכם ממקורות לא ידועים ולקרוא היטב את כתובת האתר. לעיתים שינוי של אות אחת, שלרוב לא מבחינים בה, הוא כל ההבדל. בנוסף, חפשו את סימן המנעול לצד כתובת האתר, ושימו לב למחירים נמוכים באופן חריג, לאתרים עם שגיאות כתיב ולמתנות שנראות מוגזמות מדי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים