שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » שיימינג מזעזע: תמונות שוטרים הוצגו על שלטי מחאה בהפגנות
המשטרה פתחה בחקירה לאחר שמחאת הסטודנטים שמה את התמונות על שלטי מחאה עם "אזהרות" למפגינים | | השר בן גביר גיבה את השוטרים ואמר שהם "גיבורים"
השלטים של מחאת הסטודנטים | צילום: דוברות המשטרה

משטרת ישראל פתחה בחקירה הערב (מוצ"ש), לאחר הפצת תמונותיהם של שוטרים שתועדו מכים מפגינים במחאות נגד הרפורמה המשפטית. המעשים גובלים בהעלבת עובד ציבור, הוצאת לשון הרע והסתה לאלימות. תמונות השוטרים פוזרו בכמה מוקדי מחאה בתל אביב וכללו את פרטיהם המלאים. השר לביטחון פנים איתמר בן גביר כתב בתגובה שהוא נותן להם גיבוי מלא וכי מדובר ב"גיבורים".

מחאת הסטודנטים, שהפיצה את השלטים, כתבה בתגובה להודעת המשטרה על פתיחת החקירה כי מדובר בהחלטה "אבסורדית". "השלטים ביקשו להביא לידיעת הציבור את מעשי האלימות מהשבוע האחרון", מסרו מהארגון, "ליבנו עם קורבנות האלימות המשטרתית שסיימו את ההפגנות בבתי חולים. לא נירתע".

עוד מבחזית החדשות

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב בנושא וצייץ בטוויטר כי הוא נותן "גיבוי מלא" לשוטרים שעוברים "שיימינג". לטענתו "הם לא עבריינים, הם גיבורים", כתב השר, "הם באים כל בוקר ועושים עבודת קודש. מסכנים את חייהם יום יום עבור ביטחוננו". עם זאת, אמר בן גביר שאם יש טענה ספציפית כלפי השוטרים היא תיבדק.

בהודעה שפרסם לתקשורת, השר המשיך להתייחס לנושא וכתב כי מדובר ב"חציית קו אדום" וכי מדובר ב"קמפיין שיימינג והסתה של חבורת אנרכיסטים נגד שוטרי יס"מ תל אביב הגיבורים המגנים על ביטחון תושבי תל אביב ואזרחי ישראל". "אני מגבה את שוטרי משטרת ישראל הגיבורים ואת השוטרים הללו שמוסרים את נפשם בשטח וגם עומדים תחת מתקפות ברשתות", הוסיף.

לעומת זאת, מנהיגי "כוח קפלן" יצאו להגנת אנשי מחאת הסטודנטים ובהודעה לתקשורת כינו את הודעתו של בן גביר "איומים של מורשע בהסתה לטרור" והוסיפו: "עוד גבול שנחצה בסממן דיקטטורי מובהק".

גם המפכ"ל קובי שבתאי התייחס לאירוע ואמר כי מדובר ב"תופעת שיימינג חמורה". עוד הוסיף: "עשו משפט שדה. אנחנו לא מקלים ראש בכל אירוע שקרה, אם הייתה חריגה היא תיבדק, תיבחן ותטופל, אבל לעשות משפט שדה לשוטרים האלה ולהפיץ את התמונות שלהם זה משהו שלא ניתן לו יד. מאחורי השוטרים האלה יש משפחות, ילדים. בואו ניתן להם קודם כל את הזכות. האנשים האלה כבר עשרות שנים קמים כל בוקר על מנת לשמור על אזרחי מדינת ישראל באשר הם במוקדים השונים".

עוד מבחזית החדשות

"המשטרה הפכה להיות שובר הגלים שעליו מתנפצת המחאה", המשיך שבתאי. "משטרת ישראל הייתה והוכיחה את עצמה במשך למעלה מ-30 שבועות כמשטרה א-פוליטית, כמשטרה ממלכתית שפועלת במקצועיות, פועלת בשוויוניות ועושה כל מה שניתן על מנת לאפשר את זכות המחאה הדמוקרטית במדינת ישראל. כמובן שאם יהיו חריגות, ולא יהיו מחאות אלא הפרות סדר, הן יטופלו בהתאם ועל פי דין. כל שוטר שפועל על פי דין יקבל גיבוי מלא, אם יהיו חריגות הן ייבדקו ויטופלו".

אביגיל שררה, מנכ"לית ארגון נשות השוטרים והסוהרים, גינתה את השלטים: "אנחנו מזועזעים מהקמפיין האישי כנגד שוטרים שהיו בתפקיד בהפגנות ובמחאות ורואים זאת בחומרה. זוהי חציית קו אדום שסופה, חלילה, פגיעה פיזית בשוטר או שוטרת. אסור ששוטרים יהיו קורבן של המחאות ברחובות. השוטרים נמצאים בתפקיד על מנת לשמור על הסדר הציבורי והביטחון של אזרחי מדינת ישראל, מתוך שליחות ואחריות. אנחנו דורשים מהיועמ״ש ומפרקליט המדינה לפתוח בחקירה כדי לאתר את מי שביצעו את המעשה. חייבים לעצור היום את ההסתה נגד השוטרים".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. לדעתי זה חשוב איפה כל הצדקים היו שהשוטרים הגיבורים שמשרתים את המדינה הכו בחרדים בצורה אכזרית ללא רחמים אז לא נורא שקצת מדגדגים להם לא שאני בעד מה שהם עושים אבל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים