שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » שטייניץ תקף את האופוזיציה: לראשונה בתולדות המדינה האופוזיציה לא הייתה בוועדות הכנסת
השר לשעבר יובל שטייניץ תקף את האופוזיציה: "יש את אלה שרוצים את מועצת גדולי התורה ויש את אלה שרוצים את מועצת גדולי המשפט"
דר' יובל שטייניץ

אמש (רביעי) נאם שר האוצר לשעבר דר' יובל שטייניץ בכנס של מרכז רובינשטיין לאתגרים חוקתיים בדבר "קץ הדמוקרטיה או חיזוקה" באוניברסיטת רייכמן ותקף את מתנגדי הרפורמה במערכת המשפט וביניהם את יאיר לפיד, נפתלי בנט ואביגדור ליברמן.

לדברי דר' שטייניץ: "לכל החרדים כאן לדמוקרטיה אני רוצה לומר, בשנה האחרונה קרו תקדימים בעייתיים מאוד. לראשונה בתולדות המדינה האופוזיציה לא הייתה בוועדות הכנסת, בעיני זה מזעזע וחסר תקדים. איפה הייתה התקשורת אז? איפה היו הליברלים חסדי הדמוקרטיה? למה שתקתם?".

עוד מבחזית החדשות

שטייניץ גם תקף את יאיר לפיד ונפתלי בנט ואמר: "לראשונה ראש ממשלה בישראל דיבר על אופוזיציה וקרא לה "כוחות האופל" מעל במת הכנסת" הוא גם הזכיר את דברי אביגדור ליברמן "אחר כך שר האוצר אמר "לקחת את החרדים במריצה ולשפוך למזבלה" וזה עבר בשקט. לכל מי שחרד לדמוקרטיה איפה הייתם בשנה וחצי האחרונות?".

לדעת שטייניץ "בסוף יש פה ויכוח מעבר לשמאל, ימין, דתיים וחילוניים. עובדה ששרי משפטים שבאו גם מימין לבין שמאל דיברו על אותה רפורמה שמדברים עליה כיום. דובר המון על פופליזם ואני אומר, אין דמוקרטיה בלי פופליזם ופופליזם זה לא רק בימין, יש פופילזם גם בשמאל. הפופליזם הוא לא אויב הדמוקרטיה, אלא רק אחד מתסמיניה".

שטייניץ התייחס למתנגדי הרפורמה ואמר: "בישראל של היום רובנו רוצים את הדמוקרטיה אבל יש כאלה שרוצים שמי שיוביל כאן יהיו מועצת גדולי התורה ויש את אלה שלא רוצים את מועצת גדולי התורה אלא מועצת גדולי המשפט" עוד אמר שטייניץ "נאמר פה על הממשלה הנוכחית, שהיא מושפעת מאוד מהציונות הדתית והחרדית. כשצד אחד מחרים באופן טוטאלי את הליכוד, אין אלטרנטיבה קואליציונית. כשיש חרמות הדדיות הכוח של הקיצוניים עולה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים