שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » שופט העליון אלרון בדעת יחיד: לא הכשיר את מינוי דרעי, אלא החזיר את ההחלטה ליו"ר ועדת הבחירות
השופט יוסף אלרון החליט בדעת יחיד שלא לפסול את דרעי לכהונת שר, וסבר שעל רה"מ לבקש מיו"ר ועדת הבחירות לקבוע בעניין הקלון בעבירות בהן הורשע השר אריה דרעי
בית המשפט העליון | צילום: דוברות הרשות השופטת

בדעת יחיד כתב שופט העליון יוסף אלרון, בהכרעה נגד מינוי של דרעי לשר בממשלה, כי: "אין מקום להורות לראש הממשלה להעביר את השר דרעי מתפקידו". החלטה זו היא בדעת מיעוט, שכן שופטי בג"ץ פסלו את דרעי מלכהן כשר ברוב של 10 שופטים מול אחד.

השופטים כתבו בהחלטתם כי: "השופט אלרון סבר כי על ראש הממשלה לפנות ליו"ר ועדת הבחירות כדי שיקבע אם יש בעבירות המס שבהן הורשע דרעי משום קלון. לגישת השופט אלרון, בהתאם לסעיף 6(ג)(1) לחוק-יסוד: הממשלה בנוסחו הקודם, על ראש הממשלה קמה חובה לפנות ליו"ר ועדת הבחירות כדי שיקבע אם אין בעבירות המס משום קלון, חובה אשר התגבשה לאחר שהוטלה עליו מלאכת הרכבת הממשלה ועוד קודם לתיקון חוק יסוד הממשלה".

עוד מבחזית החדשות

נימוקי השופט אלרון, התייחסו לשינוי חוק יסוד הממשלה בכנסת הנוכחית, ולפיו במקרה של עונש הכולל מאסר על תנאי בלבד ולא מאסר בפועל, ניתן יהיה להתמנות לשר. "השופט אלרון עמד על כך שתיקון חוק היסוד אינו חל למפרע, וממילא אין בתיקון כדי "לרפא" את הפגם שנפל בהעדר הפנייה ליו"ר ועדת הבחירות במועד המתחייב".

"השופט אלרון ציין כי מאחר שסוגיית הקלון מקרינה, בין היתר, על סבירות המינוי, על ראש הממשלה להביא סוגיה זו בפני יו"ר ועדת הבחירות, ולאחר שיכריע בדבר – ניתן יהיה לדון ולהכריע בחוקיות מינויו של השר דרעי".

אלרון הדגיש בהחלטתו, כי הוא מתייחס לחוק יסוד הממשלה בתקופה שלפני התיקון מכיוון שמינוי דדרעי לשר התרחש עוד בטרם שונה החוק, ועל כן, כפי שמורה החוק, על דרעי לחזור ליו"ר ועדת הבחירות כדי שידון בשאלת הקלון.

עוד קבע אלרון כי "נפל פגם" בהחלטתו של נתניהו למנות את דרעי לשר מבלי לאפשר את הדיון בשאלת הקלון, ועל כן "סוגיית הקלון של דרעי נותרה ללא הכרעה". לדעת השופט אלרון סוגיית הקלון חשובה על מנת לאפשר את הפסיקה האם קיים "חוסר סבירות קיצוני" במינוי, ועל כן יש לשוב ולדון בשאלה זו קודם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים