שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » שופטת העליון לשעבר פרוקצ'ה בהפגנה: "שבר עמוק בערכי היסוד שהוצגו בהכרזת העצמאות"
כ-80 אלף מפגינים הגיעו להפגנה בתל-אביב: "הממשלה היא לא מוסד לשיקום עבריינים" | בירושלים חסמו המפגינים את הרחוב הסמוך לבית הנשיא. בחיפה כ-2,000 מפגינים
הפגנה | צילום: רשתות - שימוש לפי סעיף 27א לחוק

כ-80 אלף מפגינים התאספו הערב (מוצאי שבת) בכיכר הבימה בתל-אביב, במחאה על הרפורמה המשפטית אותה מוביל שר המשפטים יריב לוין. מחאות מפגינים נוספים נמצאים בשכונת חורב בחיפה ומול בית נשיא המדינה בירושלים.

הנואמים תקפו את הממשלה והמהפכה המשפטית. השרה לשעבר ציפי לבני פתחה את נאומה "ערב טוב לאוהבי מדינת ישראל. אי אפשר להפריז בחשיבות הרגעים האלה בחייה של אומה. אלה רגעים היסטוריים שיקבעו אם ישראל תמשיך להיות מדינה מתקדמת או מדינה טוטליטרית, חשוכה וסגורה".

עוד מבחזית החדשות

לבני התחייבה כי: "מדינת ישראל תקיים שוויון זכויות גמור לכל אזרחיה בלי הבדלי דת, גזע ומין. וכי "אם המדינה היא הגוף, מגילת העצמאות היא הנשמה, ואת הנשמה הזו רוצים לקחת מאתנו". עוד אמרה לבני "גם צה"ל על הכוונת. אתמול תקף השר את הרמטכ"ל. הם רוצים להשתמש בצה"ל כצעצוע בידי שרים משיחיים שרוצים לפרק אותו לחלקים. ואנחנו אומרים: לא יקום ולא יהיה, עד כאן. במדינת ישראל חיילי צה"ל לא יהיו כלי משחק פוליטי, פוליטיקאים לא ימנו שופטים, וממשלה לא תתגבר על פסקי דין. בישראל לא תהיה סתימת פיות, התקשורת לא תהיה מאוימת. בישראל לא יהיה אדם מעל החוק, גם לא ראש ממשלה".

בסיום נאומה קרא לה הקהל "ציפי תחזרי" והיא השיבה "אני רוצה להגיד משהו, וזה לא בעניין חזרה לפוליטיקה. יש משמעות למגרש הציבורי. אפשר להשפיע, תראו איך השפענו היום, איך השפענו כולנו. הקול שלכם מגיע לכל מקום. הכוח שלכם ייתן כוח לאלה שנמצאים בכנסת".

שופטת בית המשפט העליון בדימוס איילה פרוקצ'ה אמרה בנאומה כי "אנחנו מצויים בתקופה של שבר עמוק ביסודות של הבניין הבסיסי החברתי של ההסכמה על ערכי היסוד של המדינה שהוצגו בהכרזת העצמאות". "דמוקרטיה ערכית איננה רק רצון הרוב, יש בה גם ערכים אחרים שהרוב כפוף להם ובהם זכויות אדם, טוהר המידות והעצמאות השיפוטית". לדבריה, "נחצו כל הגבולות. מדינה שבה שופטים ואנשי צבא מפגינים אינה מדינה מתוקנת".

עורך הדין אליעד שרגא אמר בדבריו כי "אופל ורוע בדמות דיקטטורה עומדים בשעריה של מדינת ישראל ומאיימים עליה לכלותיה. מאיימים להביא לחורבן בית שלישי. ארצנו האהובה והקטנטונת, זו שהייתה חלום העם היושב בציון ושקמה מאפר יהדות השואה, זאת שבמשך שמונה עשורים שפכנו והקרבנו, כל אחד מאיתנו, את דמו וחרבו על מזבח חירותה ועצמאותה. מדינתנו עומדת לשנות את פניה ללא הכר ולנצח".

עו"ד שרגא קרא לממשלה "בני חושך" ולמפגינים "בני אור". "זכרו, בני חושך, שקיבלתם מנדט בבחירות, שאין חולק על התוצאות שלהן. מדינה לנהל כפיקדון, זה מה שקיבלתם. לא קיבלתם מנדט לשנות את שיטת הבחירות במדינת ישראל". למפגינים קרא שרגא: "בני אור, הקרב על הבית נמצא בעיצומו ולמרות נתוני הפתיחה הקשים שקיבלנו, ננהל אותו בעוצמה ובאגרוף ברזל". במהלך דבריו שאג ההמון: "חירות, שוויון – איכות שלטון".

בתום הנאומים החלו שתי תהלוכות בשני מסלולים נפרדים. תהלוכה אחת יצאה לכיוון הירקון, ותהלוכה נוספת לכיוון קניון עזריאלי, במטרה לחסום את נתיבי איילון.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. 22:39
    לילה טוב לכל המפגינים
    תמשיכו לקפוא בקור, ולחסום כבישים כמו ברברים (רק זכרו יפי נפש, כי בפקקי הענק שאתם מבקשים ליצור-ישנם נשים וילדים, חולים וקשישים..)
    ישר כח יריב לוין-ההפגנה האמיתית הייתה ב 1.11.2022

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים