שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » שוויץ: המנהרה הארוכה בעולם הושבתה עד 2024 בעקבות תאונה
ירדה מהפסים
מנהרת גוטהרד באלפים השווייצריים, המנהרה הארוכה בעולם שמקצרת משמעותית את הנסיעה מצפון אירופה לדרומה נסגרה למספר חודשים עקב תאונה שגרמה נזק כבד
מנהרת גוטהרד | צילום: ויקיפדיה

מנהרת גוטהרד בשוויץ, מנהרת הרכבת הארוכה בעולם הושבתה בעקבות תאונה, ולא תיפתח לנוסעים בחודשים הקרובים. הרשויות בשווייץ ציינו אתמול (רביעי) כי "אין אינדיקציה" לתאריך הפתיחה המשוער של המנהרה, אך ההערכה היא שהמנהרה, שעוברת באלפים השווייצרים, תיפתח רק ב-2024.

ב-10 באוגוסט ירדה מהפסים רכבת משא שנסעה במנהרת גוטהרד, ו-16 קרונות נתקעו במנהרה בקנטון טיצ'ינו שבדרום שווייץ. "למרבה המזל לא היו פצועים, אך נגרם נזק רב", אמר וינסנט דוקרו, ראש חברת הרכבות הלאומית של שווייץ, SBB. שווייץ חוקרת את נסיבות התאונה.

עוד מבחזית החדשות

מנהרת גוטהרד נפתחה בשנת 2016 אחרי עבודות שנמשכו 17 שנה, בעלות של 11 מיליארד אירו. אורכה של המנהרה הוא 57 ק"מ, ופתיחתה קיצרה משמעותית את הנסיעה מצפון אירופה לדרום היבשת. בשל סגירת המנהרה, הנסיעה במסלולים החלופיים תהיה ארוכה בשעה עד שעתיים.

המנהרה נחשבת לנתיב קריטי להעברת סחורות, במיוחד מגרמניה שבצפון היבשת לאיטליה שבדרום. אשתקד יותר משני-שליש מרכבות המשא שנסעו בהרי האלפים עברו דרך המנהרה.

חברת SBB אמרה כי בעבודות התחזוקה במנהרה יצטרכו הצוותים להחליף מסילות באורך 8 ק"מ, ו-20,000 אדני בטון. לפי SBB, אחד הנתיבים במנהרה לא ניזוק, ואמור להיפתח בהמשך החודש, אך ישמש לרכבות משא בלבד. מטעמי בטיחות הוחלט שלא לפתוח את הנתיב לרכבות נוסעים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים