שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » שודדי עתיקות: כוחות הביטחון תפסו מאות פריטים נדירים בשכם
שר המורשת עמיחי אליהו: "נתפסו מאות פריטים השייכים למדינת ישראל" | השר אליהו והשרה סילמן ערכו סיור חוב בסבסטיה לבחינת ההרס שגרמה הרשות הפלסטינית.
הפריטים שנשדדו על ידי שודדי העתיקות בשכם | צילום: קמ"ט ארכיאולוגיה

כוחות הביטחון עצרו הלילה (שלישי) שלושה שודדי עתיקות שברשותם נתפסו מאות פריטים היסטוריים נדירים ויקרי ער. כך חשף שר המורשת עמיחי אליהו.

הפריטים שנשדדו על ידי שודדי העתיקות בשכם | צילום: קמ"ט ארכאולוגיה
הפריטים שנשדדו על ידי שודדי העתיקות בשכם | צילום: קמ"ט ארכאולוגיה
הפריטים שנשדדו על ידי שודדי העתיקות בשכם | צילום: קמ"ט ארכאולוגיה

לדברי אליהו "במהלך הלילה ביצעו כוחותינו מבצע מעצרים בשכם של שלושה שודדי עתיקות, במסגרתו נתפסו מאות פריטים היסטוריים השייכים למדינת ישראל, אני מברך את קמ"ט ארכיאולוגיה וכוחות צה"ל על המבצע המוצלח".

עוד מבחזית החדשות

השר אליהו והשרה להגנת הסביבה עידית סילמן הגיעו אתמול (שלישי) לסיור חירום יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן בסבסטיה, לאחר חשיפת ההרס הכבד שנגרם על ידי הרשות הפלשתינית במקום במהלך עבודות להקמת כביש טבעתי בכפר סבסטיה.

השר אליהו אמר כי "אמש נודע לי כי בוצע פשע שנאה בידי הרשות הפלסטינית של הרס ושוד עתיקות בגן הלאומי סבסטיה – שומרון העתיקה, במסגרת מסע ההרס נפרצו מערות קבורה מימי בית שני ואף הושלכו פגרי חזירים לקברים העתיקים".

"בעקבות המקרה" ציין השר "יצאתי למקום יחד עם השרה לאיכות הסביבה עידית סילמן, וראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, בהגיענו למקום נחרדנו למראה הביזיון, ניסיון פלסטיני מכוער לפגוע באתר מורשת עולמי, תוך רצון מכוון לנסות למחוק כל הוכחה לקשר ההיסטורי הבלתי ניתן לניתוק בין עם ישראל לאדמתו, יחד עם הפרה בוטה של הסכמי אוסלו ועבירה על חוק הטרור וחוק העתיקות. בימים הקרובים נפעל לקדם החלטת ממשלה שתאפשר את פיתוח המקום, תוך אכיפה חסרת פשרות כנגד מחבלי העתיקות".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן פנה לשרים ואמר: "אני מודה לכם השר הרב עמיחי אליהו והשרה עידית סילמן שהגעתם לכאן. הגענו לכאן מעכשיו לעכשיו מכיוון שמה שקרה כאן הוא ביזיון לאומי של הפקרה של שומרון העתיקה בירת ממלכת ישראל. אם אנחנו לא נתעשת, נתעורר, נעביר את החלטת הממשלה, ונתחיל לשמור על המקום הזה, המקום הזה יימחק. עד שלא יהיה כוח קבוע לשמירה על המקום הוונדליזם הברברי לא ייפסק!".

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר דגן כי "הרשות הפלסטינית הטרוריסטית ששברה, את החומה העתיקה, שזה בדיוק כמו להרוס את החומה העתיקה של ירושלים, ששמה ראש חזיר בתוך מערת קבורה בכוונה, שתלתה על העמודים העתיקים ההירודיאנים מתקופת הורדוס את דגלי הטרור דגלי השנאה, ביצעה פה פשע שנאה ברברי והרס מכוון למחוק את ההיסטוריה של העם היהודי.

"אנחנו לא ננוח ולא נשקוט, עד שלא תהיה תוכנית ברורה כיצד להציל את המקום הלאומי הזה. מנסים להשמיד את אתר העתיקות ההיסטורי לא רק מהחשובים ביותר לעם היהודי אלא לציוויליזציה כולה". עוד הוסיף דגן: "אני קורא לציבור להגיע בחול המועד פסח לשומרון העתיקה, להצביע ברגליים, ויחד איתנו לשמור על אתר שהוא ערש התרבות היהודית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים