שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "שהכסף שלכם לא יגיע לארגוני הטרור"
לפיד לשר הקנדי
במהלך הפגישה הודה השר לפיד על תמיכתה של קנדה בישראל במהלך מבצע 'שומר החומות'. כולל התמיכה הקנדית בהטלת האחריות לירי על ישראל על החמאס
יאיר לפיד ומארק גארנו | צילום: אבי חיון
צילום: רונן חורש

שר החוץ יאיר לפיד אירח היום (ראשון) במשרד החוץ את שר החוץ של קנדה, מר מארק גארנו. במהלך הפגישה הודה השר לפיד על תמיכתה של קנדה בישראל במהלך מבצע 'שומר החומות'. כולל התמיכה הקנדית בהטלת האחריות לירי על ישראל על החמאס, והתמיכה בזכותה של ישראל לביטחון.

השר לפיד ציין בהקשר הזה את החשיבות שרואה ישראל בכך שכספים קנדיים, המועברים לצרכים הומניטריים לסיוע לפלסטינים, יגיעו ליעדם ולא לארגוני הטרור.

השר לפיד הודה למקבילו על אימוץ הגדרת האנטישמיות של IHRA ובירך על מינויו של שר המשפטים לשעבר אירווין קוטלר כמתאם למאבק באנטישמיות. שני שרי החוץ דנו בהמשך השת"פ בין ישראל וקנדה בנושאי מדע, טכנולוגיה, חלל וכלכלה וכן על נושאים אזוריים שונים.

יאיר לפיד ומארק גארנו | צילום: אבי חיון

שרת החדשנות המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן נפגשה מוקדם יותר עם השר. בתחילת שיחתם דיברו השניים על אילן רמון ז״ל, האסטרונאוט הישראלי הראשון, ומי שתרם כה רבות לישראל, גם בהעלאת המודעות לחקר החלל. שר החוץ הקנדי, אסטרונאוט בעברו, סיפר על היכרותו עם רמון וגעגועיו אליו.
השרה הזמינה את השר להשתתף בשבוע החלל הישראלי שיתקיים בסוף חודש ינואר, ובו תהיה גם מחווה לרמון. לנוכח גל החום והשריפות הפוקד את קנדה, שוחחנו השניים על שיתוף פעולה קנדי עם חברות ישראליות המפתחות טכנולוגיות לזיהוי מקור שריפות מהחלל.

השרים דנו על המשך שיתוף הפעולה בנושאי מחקר וחדשנות. בימים אלה מתקיימים מגעים בין הצדדים לחידושה של הקרן המשותפת למחקר וחדשנות בין המדינות בהיקף של ששה מיליון דולר קנדי בשנה (3 מיליון מכל צד). במסגרת הקצאת תקציב זו תבחן גם האפשרות לשלב שת"פ בתחום המחקר המדעי ואף לבחון שת"פ משותף של תעשייה ואקדמיה. למשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, היה עד כה שת"פ עם הקרן למחקר במדעי הטבע והבריאות של קוויבק FRQNT-FRQS, במסגרתו התקיימו מחקרים בתחום הדמיות רפואיות במימון משותף.

כמו כן, השרים קיימו שולחן עגול בו עסקו בשיתופי פעולה בין שתי המדינות בחקר הקוונטום ובתחום הבינה המלאכותית (AI), שני תחומים בהן לישראל תכניות מחקר ייעודיות ברמה הלאומית. השניים סיכמו על שיתופי פעולה בכל התחומים הנוגעים לתחום החדשנות, המדע והטכנולוגיה וסיכמו כי בקרוב תתקיים פגישת עבודה אל מול השר הקנדי המקביל בתחום. לבסוף, הביעו השרים רצון לחדש את הסכם המסגרת לשיתוף פעולה של סוכנות החלל הישראלית עם סוכנות החלל הקנדית CSA (Canadian Space Agency) משנת 2014 אשר פג תוקף בשנת 2018.

שרת החדשנות המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן: ״קנדה סובלת כעת מתופעות חום ושריפות קיצוניות ולישראל יש טכנולוגיה היכולה לעזור בזיהוי מקורם של אירועים כאלו. אני מקווה שנוכל לשתף פעולה ביישום הטכנולוגיה הזו, וזו עוד דוגמה כיצד פיתוחים ישראלים יכולים לעזור לעולם כולו. דוגמה נוספת היא מגפת הקורונה, שהראתה את הנחיצות בשיתופי פעולה בינלאומיים למחקר ופיתוח- הן של תרופות והן של טכנולוגיות שונות. לישראל וקנדה הרבה מן המשותף ביכולות המחקר והפיתוח, ואני רואה בחיזוק והגברת שיתוף הפעולה בין ישראל לקנדה בתחום המדע והחלל צעד משמעותי שיביא להפרייה הדדית ולפיתוחים עולמיים חדשים״.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים