שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » שגריר ישראל גלעד ארדן: "אנחנו הכי קרובים למערכה בלבנון מאז 2006"
לקראת ההצבעה על המשך המנדט של כוח יוניפי"ל, שגריר ישראל באו"ם ‎גלעד ארדן התריע לגבי לבנון כי הוא לא מאמין בכוחו של האו"ם לשפר את המצב
גלעד ארדן, שגריר ישראל באו"ם | צילום: חן גלילי, המכון למחקרי ביטחון לאומי

לקראת ההצבעה על המשך המנדט של כוח יוניפי"ל, שגריר ישראל באו"ם ‎גלעד ארדן התריע הבוקר (רביעי) "אנחנו הכי קרובים למערכה בלבנון מאז 2006". עוד הוסיף השגריר ארדן כי הוא "לא מאמין בכוחו של האו"ם למנוע זאת, אבל יש מנגנונים שיכולים לשפר את המצב".

אמש נפגשו ארדן, שר הביטחון יואב גלנט, ומזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש במטה האו"ם בניו יורק. בפגישתם, דנו השלושה על האיומים המערערים את היציבות במזרח התיכון, ובראשם פעולותיה של איראן נגד ישראל באמצעות מימון וחימוש חיזבאללה, חמאס וארגוני טרור נוספים.

עוד מבחזית החדשות

המשתתפים הדגישו בפני המזכ"ל גוטרש כי האפשרות להסלמה בגבול הצפון גוברת, בעקבות פעולות חיזבאללה שמפרות את ריבונותה של ישראל. השניים סקרו בפניו את המעורבות האיראנית הגוברת בגבול לבנון, סוריה ובשטחי יו"ש, והדגישו כי קיימת חשיבות לגינוי פומבי של האו"ם נגד פעולות מסוג זה.

השגריר ארדן והשר גלנט עמדו על הצורך הדחוף בהתערבות מיידית של האו"ם בהורדת המתיחות על ידי חיזוק חופש התנועה של כוחות יוניפי"ל באזור, ויישום המנדט שלהם בגבול הצפון. שר הביטחון הציג למזכ"ל האו"ם את פריסת עמדות חיזבאללה לאורך קו הגבול, והבהיר כי מדינת ישראל תפעל נגד כל הפרת ריבונות ואיום על חיי אזרחיה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים