שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » שגריר ישראל באו"ם הדליק נר זיכרון לקדושי השואה
שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן, הדליק נר לזכר אשת סבו, שנספתה בשואה יחד עם שישה מילדיהם | "סמל לניצחון של העם היהודי על הנאצים"
הדלקת נרות זיכרון במשכן הכנסת | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, הדליק הערב (חמישי) נר זיכרון לרגל יום השואה הבינלאומי על בימת האו"ם. ארדן בחר להדליק את נר הזיכרון לזכר אשתו של סבו, ברכה ארדן. לסבו ולסבתו היו שבעה ילדים וכולם נרצחו בשואה, מלבד הסב ובתו.

לדברי ארדן "כשגריר ישראל באו"ם וכנכד לניצולי שואה אני רואה בהנצחת השואה ובמאבק נגד האנטישמיות משימה אישית ולאומית. הדלקת נר הזיכרון כאן באו"ם לזכרה של ברכה ארדן, אשת סבי חיים שנרצחה באושוויץ יחד עם ילדיהם, היא עבורי סמל לניצחון של העם היהודי על הנאצים. עם ישראל חי. הדלקת הנר, לצד הצבת ספר השמות באו"ם, הם כלים משמעותיים להנצחת זיכרון השואה והנספים, וכמובן במאבק בתופעה המעוותת של הכחשת השואה ובאנטישמיות הגואה".

עוד מבחזית החדשות

ארדן התייחס גם לפעולת צה"ל הבוקר בג'נין ואמר: "בעקבות פעולת הסיכול הבוקר של צה"ל בג׳נין והפנייה הפלשתינית למועצת הביטחון אמרתי היום כאן באו"ם, בטקס המיוחד ליום השואה הבינלאומי, שזה לא מספיק לדבר על זיכרון השואה, חלק מהלקחים שחייבים היו להילמד מהשואה זה לגבות את מדינת ישראל והעם היהודי כשאנחנו נאבקים נגד טרור רצחני שמאיים לפגוע ביהודים חפים מפשע, ואני דורש את הגיבוי הזה גם היום. הפעולה הבוקר היא המשמעות של השבועה שאנו נשבעים: לעולם לא עוד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים