שיתוף
תגובות
חדשות » שגרירות אוקראינה עתרה לבג"ץ נגד המדינה
אוקראינה נגד ישראל
מגיש העתירה עו"ד ורשה: "היה לי ברור שההחלטה אינה מידתית והיא מהווה הפרה בוטה של דיני הפליטים ואמנות בינלאומיות עליהן ישראל חתומה"

אבסורד במיטבו. שגריר אוקראינה בישראל פנה ביום שישי לעורך דין תומר ורשה על מנת שזה יגיש עתירה לבית המשפט העליון כנגד מתווה קליטת הפליטים במדינת ישראל, על פי עורך הדין, העתירה הוגשה הערב (מוצ"ש).

עו"ד ורשה אמר: "כמי שעוסק בדיני הגירה, מעמד הפליטים באופן יומיומי מזה שני עשורים, היה לי ברור שההחלטה אינה מידתית והיא מהווה הפרה בוטה של דיני הפליטים ואמנות בינלאומיות עליהן ישראל חתומה". ורשה הוסיף: "לאחר מחקר משפטי, מצאנו גם שהשרה לא הייתה מוסמכת להחליט כפי שהחליטה".

כזכור, ביום שלישי האחרון במסיבת עיתונאים חשפה שרת הפנים שקד את מתווה קליטת הפליטים מאוקראינה, שגובש על ידיה ועל ידי צוות משרדה במהלך הימים האחרונים. הערב, מוצ"ש אמרה גם השרה שקד בחדשות 13 כי "שר החוץ לפיד היה שותף לבניית מתווה הפליטים מאוקראינה. המתווה הגיוני ומאוזן".

לפי המתווה החדש: מדינת ישראל תארח באופן זמני כ-20 אלף אזרחי אוקראינה ששהו בישראל לפני פרוץ הקרבות, רובם בניגוד לחוק, עד יעבור זעם ולמעט במקרים חריגים יוצאי דופן, היא לא תפעל להרחיקם בכפייה. בנוסף, נקבעה מכסת אירוח נוספת של 5,000 אזרחי אוקראינה שהגיעו או יגיעו לאחר פרוץ הקרבות.

"מדיניות שרת הפנים, הדורשת קבלת אישור מראש לעלייה למטוס ולכניסה לישראל, מסירה בפועל את אוקראינה מצו הכניסה לישראל", כתב עו"ד ורשה, "ביטול שכזה חייב היה להיעשות באותה הדרך שבה תוקננה חקיקת המשנה. לכן, ביטול הפטור נעשה בהיעדר סמכות ודינו בטלות".

הוא הוסיף כי המדיניות החדשה מרוקנת מתוכן את הפטור מאשרה לאזרחי אוקראינה, ועל כן מהווה גם "הפליה אסורה… בשעתם הקשה, כאשר נמנעת מהם באופן גורף וכמעט נטול חריגים האפשרות להיכנס לישראל, בין אם כמבקשי מקלט ובין אם מכל סיבה אחרת". בעתירה נכתב כי היא הוגשה לבקשתו ולדעתו של שגריר אוקראינה בארץ.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים