שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » שבחים להתנהלות הנהלת כלא מעשיהו בחג הפסח באגף התורני
מאפלה לאורה
באגף התורני בבית הסוהר מעשיהו ציינו לשבח את הנהלת בית הכלא ואת רבני היחידה, על הירתמות מלאה להעברת אווירת חג הפסח במגוון הקלות והתחשבויות
האגף התורני בכלא מעשיהו | צילום: דוברות

במהלך השנה אנחנו שומעים לעיתים טענות מאסירים על תנאי הכליאה, ובדרך כלל הדברים מועברים להנהלת בית הכלא לטיפול, אלא שהערב, מוצאי חג שביעי של פסח, הגיעה דיווח מפתיע מבני  משפחה של אסיר, שסיפר להם על התחשבות חסרת תקדים באסירים שומרי התורה השוהים כאמור באגף התורני במעשיהו.

הוא סיפר להם כי מפקד המחוז גונדר אביחי בן חמו, הגיע לפני החג לאגף, ושוחח עם האסירים באופן אישי, ושמע מהם על דברים היכולים להקל עליהם, והבטיח לעשות הכל עבורם, ביקור זה מצטרף לדבריו לביקורים רבים נוספים של מפקד המחוז באגף התורני, כשבכל פעם הוא משוחח באופן אישי עם האסירים ומשתדל למלא את מבוקשם .

לדבריו, מאז כניסתו של גונדר משנה עודד עג'מי לתפקידו כמפקד כלא מעשיהו, ניכר שיפור משמעותי ביחס והאנושיות כלפי האסירים.באישורו, האגף התורני נשאר פתוח כל היה פתוח בליל הסדר עד השעה 12:00 בלילה על מנת שיוכלו לערוך את ליל הסדר בנחת.

כמו"כ, סגנית מפקד הכלא, סג"ד ורד רפאלי, יוצאת מגדרה במהלך כל השנה כדי להעניק לשוהים את התנאים הנדרשים. הסגנית נכנסת לאגף לפחות פעם בשבוע , משוחחת עם האסירים, ואכן הדברים שעולים בפניה מטופלים תמיד מעבר לצפיות האסירים. לדבריו, הסגנית נכנסה לאגף ביום רביעי ערב חג הפסח על מנת לוודא שיש לאסירים את כל הדרוש להם, ובנוסף הגיעה גם ביום שישי, א' דחול המועד ושוחחה עם האסירים, לבקשתם, היא אישרה שתהיה מערכת הגברה בכל ימות החג באגף, על מנת שתורגש שמחת החג באגף. 

הוא הדגיש את מסירותו של רב היחידה, רב כלאי, הרב רואי ענסי, וסגנו, כלאי, הרב מנחם יעקובזון, שעמלו בערב חג, ועברו בין כלל האסירים, יחד עם המדריך התורני, הרב ישראל קסלר, לוודא שיש לכל אסיר מצות מהודרות עבודת יד, כמנהגו של כל אסיר, קערת ליל הסדר, וכל הסימנים הדרושים לעריכת הסדר.

כמו כן הגיע הרב רואי ביום ראשון, ג' דחול המועד להתפלל איתם את תפילת החג, ובנוסף הגיע ביום שלישי ערב חג שביעי של פסח, על מנת לתת להם עוד מצות עבודת יד בהכשרים מהודרים לחג שני, ונתן להם את ההרגשה שהוא כאן כדי לשמוח איתם ולדאוג להם עד כמה שניתן.

האסיר סיפר כי גם מפקדת המשמרת, רב כלאי שירן חבאני, שהייתה מפקדת המשמרת בחג הפסח, וסוהר האגף התורני רס"ב שאול סלח, התנהגו ברגישות מיוחדת כלפי האסירים באגף התורני, תוך הבנה מיוחדת לרגשותיהם.

כמו כן, הוא ציין לשבח את מפקד האגף התורני, רב כלאי, אבישי מרדכי, שמעבר למסירותו יוצאת הדופן לרווחת האסירים באגף התורני במהלך כל השנה, כשהוא פועל למענם ולרווחתם בכל המישורים על מנת להקל עליהם ככל הניתן תוך מתן דגש לאורח החיים של האסירים התורניים, דאג מפקד האגף עד ערב החג ממש, לוודא שיש באגף את כל הדרוש לחג הפסח, תוך מתן דגש על האסירים היוצאים לחופשת חג, שיעודכן להם כל הנצרך על מנת שיוכלו לחוג עם המשפחה בשמחה.

לסיכום, צויין השבוע, כי ההרגשה שכלל הגורמים משתדלים להקל על האסירים, מסייעת בשיקומם של האסירים, ונותנת להם את הכח לשמוח גם כשהם בתוך הכלא.

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. שלום.איך תוכלו לעזור לנו..הבן שלנו חולה בנפשו .נעצר לפני חודשיים .כרגע בכלא מעשיהו .לא מטופל לא מאוזן ..נכלא בבידוד יומיים..אומר שמאימים עליו .הוא בחרדות פחדים שרוצים להרוג אותו.העורך דין מנסה לארגן חלופת מעצר ..עד שזה יקרה בנתיים אנחנו צריכים קשר דחוף עם קצינת אסירים ולא עונים לנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים