שיתוף
תגובות
חדשות » רשות התחרות: הפחתת המכס על הטונה גרמה להוזלה
יוקר המחיה
ברשות התחרות אומרים כי הפחתת המכסים תרמה לחסכון שנתי של כ-38 מיליון שקל בהוצאות משקי הבית, אלא שהפחתת המכס גרמה גם לפיטורי עובדים במפעלים שנסגרו
דג טונה | צילום: freepik

לאחר הפחתת המכס על יבוא שימורי הטונה בשנים האחרונות, מפרסמת היום (ראשון) רשות התחרות, את תוצאות הבדיקה שערכה לגבי יעילות הפחתת מכסים ככלי להורדת מחרים לצרכן.  

החל משנת 2013 ועד שנת 2016, הממשלה הפחיתה באופן הדרגתי את המכס על יבוא שימורי הטונה ממס של 12% ועוד 3.51 שקל לק"ג, למס בגובה 12% בלבד ללא התוספת של ה-3.51 שקל. 

מנתוני רשות התחרות עולה עוד כי במסגרת המהלך ירד המכס ב-3.5 שקלים לק"ג, בעוד ירידת המחיר של הטונה המיובאת הסתכמה ב-3.9 שקלים לק"ג. בנוסף, על אף שנתח השוק של הטונה המיובאת באותם ימים היה נמוך (כ-8%), ירידת המחירים נרשמה בכל הקטגוריה בגובה של כ-3.3 שקלים לק"ג. 

לעומת זאת, על פי נתוני חברת מחקרי שוק, סטורנקסט נמצא, כי המחיר ל-100 גרם טונה מהמותגים היקרים ירד בשנתיים הראשונות לאחר הפחתת המכס, אך עלה שוב לאחר פרק זמן זה. כך למשל, מחיר ממוצע ל-100 גרם טונה סטארקיסט עמד ב-2013 על 4.1 שקל וירד ל-3.7 שקל ב-2016. אך לאחר מכן עלה שוב ל-3.8-3.9 שקל.

ברשות טוענים כי הפחתת המכסים הובילה לחסכון שנתי של כ-38 מיליון שקל בהוצאות משקי הבית, אל מול אובדן הכנסות ממשלתיות ממכס בהיקף של עד כ-11 מיליון שקל, אך היו גם מי ששילמו מחיר יקר על הפחתת המכסים, כמו אובדן התעסוקה של עובדי מפעל הטונה של חברת סטארקיסט שנאלצה לפטר את עובדיה עם התחלת יבוא המוצרים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים