שיתוף
תגובות
חדשות » פלילים ומשטרה » רשות המיסים: 18 חשודים נעצרו בחשד שהלבינו מיליארדי שקלים בתחום הדלק
החשודים ניהלו מערך ענק של הפצה וקיזוז חשבוניות פיקטיביות, בסכומים של מיליארדי שקלים | על פי החשד הם קיבלו סיוע מאחד מעובדי רשות המיסים
החרמת רכבי יוקר. בחשד להפצת חשבוניות פיקטיביות | צילום: משטרת ישראל

לאחר חקירה משותפת של משטרת ישראל ורשות המיסים, עצרה הבוקר (ראשון) המשטרה 18 חשודים בחשד שהפיצו וקיזזו חשבוניות פיקטיביות בשווי מיליארדי שקלים, בתחום הדלק בארבע השנים האחרונות.

על פי החשד, הלבינו החשודים חלק גדול מהכספים בצ'יינג' בירושלים. בנוסף, במסגרת חקירה שהתנהלה בליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה נעצר עובד מע"מ, אשר שינה ככל הנראה את סיווג העיסוק מחברות דלק לחברות ללא פעילות, תמורת שוחד כספי שקיבלו מרו"ח שנעצר אף הוא בפרשה.

עוד מבחזית החדשות

לפנות בוקר פשטו שוטרי היחידה, על בתיהם ומשרדיהם של עשרות החשודים, מכל רחבי הארץ. במהלך החיפושים נתפסו רכבי יוקרה, נדל"ן, תכשיטים יקרי ערך וכסף מזומן בשווי המוערך במיליוני שקלים.

טרם המעצר נערכה חקירה סמויה במשך מספר חודשים. את החקירה ניהלה היחידה לאכיפה כלכלית בלהב 433 בשיתוף יחידת חקירות מכס ומע"מ ויחידת יהלום ברשות המיסים ומשטרת מחוז ירושלים.

ממצאי החקירה עלה החשד כי המעורבים ניהלו מערך ענק של הפצה וקיזוז חשבוניות פיקטיביות בהיקף של מיליארדי שקלים, וכי חלק ממערך ההפצה והקיזוז התקיים בעקבות מרמה, הפרת אמונים ושוחד שביצע עובד רשות המיסים. על פי החשד, מרבית כספים נפרטו בצ'יינג' שהיה שותף לעבירה של הלבנת הון.

עוד עלה ממצאי החקירה, כי עובד ברשות המיסים במחוז הצפון, ביצע שינוי סיווג מענף דלק לחברות בעלות דו"חות אפס והפיק מסמך מתאים עם אחוז פטור ניכוי מס במקור ללא בקשה מבעלי החברה הלגיטימיים. החקירה לוותה ע"י פרקליטות מיסוי וכלכלה.

החשודים הובאו היום כאמור לחקירה במשרדי היחידה בלהב 433 ובסיומה יובאו לדיון בהארכת מעצרם בבית המשפט.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים