שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » רק 200 איש יורשו להיכנס ארצה בכל יום
צמצום האישור
נתניהו, אדלשטיין ורגב סיכמו כי בשל החשש מחדירת מוטציות דרך נתב"ג, לא תותר כניסה של יותר מ-200 איש – עד למציאת פתרון טכנולוגי או השבת החיוב לבידוד במלונית
נתב"ג | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

בשעה האחרונה קיימו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרת התחבורה מירי רגב ושר הבריאות יולי אדלשטיין התייעצות לנוכח הדיון בוועדת החוקה שמוביל לביטול בידוד המלוניות חרף החשש של גורמי הבריאות, מפני חדירת מוטציות קורונה לישראל.

השלושה סיכמו כי החל משבוע הבא תצומצם עד למינימום כניסת ישראלים לישראל למעט מקרים הומניטריים דחופים בלבד, עד לכדי כניסה של לא יותר מ-200 ישראלים ליום בלבד וזאת עד למציאת פתרון טכנולוגי ו/או השבת הבידוד במלוניות, להבטחת בידוד השבים לישראל כנדרש כולל טיסות העולים שחלקם ייאלצו להידחות.

"לאור הסיכום נקראים הישראלים שבדעתם לצאת מישראל בימים הקרובים, לשקול את נחיצות היציאה לנכח ההגבלות הצפויות על חזרתם״, נמסר ממשרד התחבורה.

רק בשבוע שעבר אישר קבינט הקורונה את המתווה לפתיחת נתב"ג, במסגרתו שדה התעופה יקלוט עד 2,000 נוסעים נכנסים ביום. לפי המתווה, משרד התחבורה יאפשר שילוב של טיסות של חברות תעופה זרות ויאשר את רשימת הטיסות ומדינות המוצא, יבוצעו תיקוני חקיקה שיעניקו סמכויות נוספות לפקחים בנתב"ג, משרד הבריאות ייערך לתת מענה לפניות לוועדת חריגים בהיקף של עד 2,000 נוסעים ביום ומשרד הביטחון ייערך לתת מענה למבודדים שזקוקים למקום במלוניות.

ועדת החוקה הסכימה אמש להאריך את התקנה למשך 24 שעות בלבד, ובמקביל דרשה מהממשלה להציג חלופות בידוד אחרות במקום המלוניות. יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר אמר כי "המשטרה יכולה לאכוף בדרכים יותר יעילות בידוד ביתי, צריך למצוא אפשרות לאכיפה בהסכמת אנשים, דרך טלפונים ניידים ולא בהכרח באמצעות איזוק". בנוסף הוא דרש לקצר את תקופת הבידוד מ-10 או 14 ימים לשישה ימים בלבד. דיון הוועדה שאמור היה להתקיים היום – בוטל.

סגן שר הבריאות יואב קיש מתח במליאת הכנסת ביקורת על החלטת ועדת החוקה של הכנסת מאתמול להאריך רק ב-24 שעות את חובת הבידוד במלוניות לשבים מחו"ל, שתפקע הלילה בחצות. "לכולם ברור החשש מכניסת וריאנטים לישראל. ההחלטה לסגור מלוניות היא לפתוח שער לכניסת וריאנטים", אמר קיש.

"אני אומר לחברי ועדת החוק וליו"ר הוועדה זאת – ההחלטה שגויה ומסוכנת מאוד לבריאות הציבור. מצד שני אני תומך בקריאה של יו"ר הוועדה למצוא חלופה של צמיד דיגיטלי כדי לאפשר בידוד בית אפקטיבי במקום מלוניות", הוסיף.

הוא ציין כי "הנושא הזה נבחן במשרד הבריאות. יש פתרונות אבל היועמ"ש אמר בפרוש שלא ניתן להשתמש בפתרון צמיד ללא חקיקה. יש לנו בעיה של בידוד. המלוניות הוא פתרון זמני אבל כעת לא יהיו מלוניות. יו"ר ועדת החוקה אמר שאין מלוניות. היועמ"ש אומר שאין צמיד. איפה האחריות? אנו נקבל היום בממשלה החלטה ונציג את העניין של הצמיד הדיגיטלי והממשלה תחליט אם נקדם חקיקה".

עוד אמר סגן השר, כי "הצמיד מצריך חקיקה. יתכן שנצליח בשבוע מאומץ לקדם זאת. בואו נוביל חקיקה מהירה של שבוע לצמיד דיגיטלי לבידוד בית אפקטיבי למי שקבל תשובה שלילית בבדיקה במלונית. מי שיקבל תוצאה שלילית של בדיקת קורונה במלונית יוכל לחתום לקבל צמיד עם טלפון נייד, ערכה שלמה, הולך הביתה ויש בידוד אפקטיבי. אבל זה ייקח שבוע. לא יכול להיות שאנו במהלך השבוע הזה נהיה שוב באירוע פרוץ של כניסת וריאנטים. אני מקווה שיו"ר הועדה וחברי הועדה יצטרפו לזה והממשלה תקדם היום את הנושא של צמיד דיגיטלי. כל פתרון אחר יכול לגרום לנזק קשה".

יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר על ביטול הבידוד במלוניות: "הנתון המדהים לפיו רק 30% מהנכנסים לארץ הולכים למלוניות מוכיח שהכלי הזה כבר מזמן אינו אפקטיבי לעצור שום מוטציה. משרד הבריאות היה צריך להיות ערוך בזמן עם פתרונות אלטרנטיביים כפי שדרשנו ולא לגלגל מעליו את האחריות. לא נאפשר פגיעה קשה כל כך בזכויות אזרח רק בגלל שלממשלה אין אמון בעבודת המשטרה וגורמי האכיפה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים