שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » רקטה נורתה ונפלה בשטח פתוח; צה"ל תקף בעזה בתגובה
התחממות בגיזרה
רקטה שוגרה אמש מעזה. זהו הירי השני בלבד שיוצא מעזה מאז תום מבצע "עלות השחר", לפני כארבעה חודשים | בתגובה, צה"ל תקף ברצועה סדנה לייצור אמצעי לחימה של החמאס

לראשונה מזה חודש, ובתגובה לחיסול הבכיר בג'יהאד האיסלאמי, רקטה שוגרה אמש מעזה. זהו הירי השני שיוצא מעזה מאז תום מבצע "עלות השחר", לפני כארבעה חודשים. בצה"ל אישרו, כי זוהה שיגור אחד משטח הרצועה. הרקטה נפלה סמוך לגבול, בשטח פתוח. בצה"ל אמרו כי לא שוגרו מיירטים, ויש "שגרה מלאה בעורף".

הירי מתרחש כמעט שלושה ימים לאחר חיסולו של מוחמד אל-סעדי, מפקד ב"חטיבת ג'נין" וחבר בג'יהאד האיסלאמי. אל-סעדי, שאחרי מותו הוכרזה שביתה כללית בג'נין, היה אחראי לחימוש פעילים ולפיגועי ירי לעבר כוחות הביטחון בג'נין – וגם אחד האחראים המרכזיים לחטיפתו של הנער הדרוזי טירן פרו בן ה-18 מבית החולים בג'נין. יחד עם אל-סעדי נהרג באותה פעולה בג'נין גם נעים זביידי, בן דודו של המחבל הידוע לשמצה זכריא זביידי.

לאחר חיסול אל-סעדי וזביידי, התקשר מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי זיאד נחאלה למשפחותיהם, הביע תנחומים והבטיח: "המאבק עם האויב הוא ארוך, השהידים שלנו הם חומת החופש של עמנו וקו ההגנה של ארצנו". ותיאר את ה'שאהידים' כמי "שנמצאים בקו החזית הראשון". תומכי הארגון דרשו נקמה על חיסול אל-סעדי – וזו כנראה הסיבה לירי הרקטה מעזה. לצד זאת, בחמאס – וכן בממשלת קטאר המארחת בימים אלו אירוע בינלאומי גדול – ממשיכים ללחוץ על הג'יהאד האיסלאמי לא להבעיר את השטח.

בתגובה לירי הרקטה לעבר ישראל, מטוסי קרב תקפו הלילה סדנה לייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס. הסדנה משמשת כאתר מרכזי לייצור מרבית הרקטות של הארגון ברצועה. בנוסף, נתקפה מנהרת טרור של ארגון הטרור חמאס בדרום הרצועה.התקיפה הלילה ממשיכה את מגמת הפגיעה ביכולת ההתעצמות של חמאס ברצועה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים