שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » רעידת האדמה: למעלה מ-16 אלף נספים, מאמצי ההצלה נמשכים
הרשויות בטורקיה וסוריה דיווחו על למעלה מ-16 אלף בני אדם שנהרגו ברעידת האדמה | האו"ם: "זה לא הזמן לדבר על פוליטיקה, הסיוע לסוריה צריך להגיע במהירות"
רעידת אדמה אילוסטרציה | צילום: Ali. Fahmi, שאטרסטוק

גם הבוקר (חמישי) נמשכים המאמצים לאיתור לכודים בטורקיה וסוריה בעקבות רעידת האדמה הקשה. על פי דיווחים רשמיים מספר ההרוגים בשתי המדינות חצה את ה-16,000. משלחת "ענפי זית" של פיקוד העורף ממשיכה לסייע בטורקיה, והלילה חילצה מתוך ההריסות בעיר קהרמנמרש, גבר כבן 65 .

הרשויות בטורקיה דיווחו כי מאז האסון, אירעו במדינה למעלה מאלף רעידות משנה. האו"ם קרא לעולם לעזור לסוריה: "זה לא הזמן לדבר על פוליטיקה, הסיוע לסוריה צריך להגיע במהירות האפשרית".

עוד מבחזית החדשות

אמש, סייר נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן באזורי רעידת האדמה בדרום המדינה, והודה כי היו בעיות בתגובה הראשונית של הרשויות, אולם הבטיח כי "המדינה עושה את תפקידה". אתמול הגיע ארדואן לעיר קרמאנמרש, שספגה נזקים כבדים, כדי לעקוב אחר עבודות החילוץ וההצלה ולהיפגש עם ניצולים, שרבים מהם ישנים באוהלים לאחר שאיבדו את בתיהם. הוא הודה כי "ביום הראשון התנסינו בכמה בעיות בשדות התעופה ובדרכים, אבל היום הדברים מתנהלים בקלות רבה יותר, ומחר יהיה קל אפילו יותר". "גייסנו את כל המשאבים שלנו", אמר. "המדינה עושה את תפקידה".

ארדואן דרש מהעיתונאים "לא לנצל את המצב כדי לתת הזדמנות לפרובוקציות". היום זה זמן לאחדות, הזמן לסולידריות" אמר הנשיא והוסיף "גייסנו את כל המשאבים שלנו". הנשיא הבטיח לתושבים: "נבנה הכול מחדש בתוך שנה".

דבריו של ארדואן הגיעו על רקע הביקורת הגוברת כלפי הממשל על התגובה הראשונית לאסון והסיוע שהתעכב. מנהיג האופוזיציה כמאל קלצ'דרולו פרסם סרטון מביקורו באזור הטאי ביום שלישי בלילה, והבהיר כי אין לו כוונה להיפגש עם ארדואן, הוא האשים את הממשלה ב"עבודת יחצנות". קלצ'דרולו גם פנה לראשי הערים באזור האסון, ואמר: "אם שמים בפניכם חסמים ביורוקרטיים, אל תקשיבו. אם אתם צריכים שיעצרו אתכם כדי שתמצאו לחם או שמיכות, תיעצרו".

עוד מבחזית החדשות

גם אחרי יומיים צוותי הצלה רבים ממשיכים לעבוד באזורי האסון בניסיון לאתר ניצולים. מטוסי סיוע וצוותי חילוץ הגיעו גם לסוריה, מאיראן, עיראק, ירדן, איחוד האמירויות, מצרים ומדינות מוסלמיות נוספות, ומשטר אסד גם פנה לאיחוד האירופי בבקשת סיוע.

מתנדבי "הקסדות הלבנות", יחידת החילוץ באזורי המורדים בצפון־מערב סוריה, הודו כי הם מתקשים במשימת הסיוע. לדבריהם "אנחנו צריכים שהקהילה הבינלאומית תפעל במהירות ותבטיח שעוד סיוע יגיע לצפון סוריה", דובר מטעם הארגון אמר ל־BBC. "אנחנו ממהרים לעשות מה שאנחנו יכולים לעשות לפני שהזמן יאזל, אבל בכל דקה שעוברת הסיכוי למצוא אנשים חיים הולך וקטן".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים