שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » רעידת אדמה נוספת בטורקיה: מניין הנספים עלה לכ-1900
כ-1900 בני אדם נספו בטורקיה ובסוריה ברעש האדמה העז שהתרחש הלילה | בצהריים פקד רעש עז נוסף בעוצמה 7.7 לאחר כ-100 רעשי משנה חזקים
ההריסות לאחר רעידת האדמה | צילום: רשתות חברתיות לפי סעיף 27א'

היום (שני) בצהריים פקד רעש חזק נוסף את טורקיה וגם הפעם הורגש היטב בישראל. עוצמת הרעש בצהריים הייתה 7.7, בסולם ריכטר.

הרעש שאירע בשעה 12:24 בצהריים הגיע לאחר יותר מ-100 רעשי משנה שאירעו מאז הרעידה האדירה ב-3:17 בלילה, בהם רעש משנה בעוצמה 6.7 ועוד שבעה רעשי משנה בעוצמה של יותר מ-5 דרגות. גורמים בטורקיה הדגישו כי הרעש בצהריים לא היה רעש משנה, אלא רעידת אדמה בפני עצמה שהמוקד שלה היה בקרמנמארש שבדרום טורקיה, כ-80 ק"מ ממוקד הרעש שאירע ליד העיר גזיאנטפ בלילה. מוקד הרעש בצהריים היה בעומק של שני קילומטרים בבטן האדמה, והרשויות חוששות שמניין הקורבנות באסון יהיה גדול בהרבה מכפי שהיה צפוי עד כה.

עוד מבחזית החדשות

מספר ההרוגים הרשמי עומד כעת על 1,892 נספים כולם בטורקיה ובסוריה. בטורקיה עומד המניין על 1,121 הרוגים ו-5,383 פצועים, ובסוריה נמנו לפחות 771 הרוגים וקרוב ל-3,000 פצועים.

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן אמר בצהריים, זמן קצר לפני הרעש הנוסף, כי עדיין אי אפשר להעריך מה יהיה מספר ההרוגים הסופי, וכי ארגון הבריאות העולמי, שהוא זרוע רשמית של האו"ם, הביע דאגה מהמצב באזורים מרוחקים בטורקיה שמהם טרם התקבלו דיווחים על תוצאות הרעש וייתכן שיש בהם נפגעים שטרם דווחו.

גם את הרעש החזק בצהריים הרגישו במדינות השכנות, בין השאר בדמשק בירת סוריה, במוסול ובארביל שבעיראק, וכן בישראל. במגדלים במרכז הארץ נמלטו דיירים לרחוב או למרחב המוגן, ומגדל צ'מפיון בבני ברק, פונה מיושביו.

בחצי השעה שאחרי הרעש העז בצהריים אירעו בטורקיה לפחות שתי רעידות משנה חזקות, בעוצמה של 5.7 ו-5.8, שלא הורגשו בישראל. מומחים מעריכים כי הרעידות האלה ימשיכו לפקוד את האזור בימים הקרובים. על רקע זה השעו את פעילותם כמה מתקנים חיוניים, בהם בית זיקוק בבניאס שבסוריה ונמל התעופה אדנה בטורקיה שבהמשך חידש את פעילותו.

עוד מבחזית החדשות

בטורקיה ובסוריה נמשכו כל היום מאמצי החילוץ וההצלה, וכוחות החירום פועלים בקור ובגשם המקשים עליהם במלאכה. מפעם לפעם נמצאים לכודים בחיים, אך החשש הוא שגופות רבות קבורות מתחת להריסות. הצלב האדום הטורקי קרא בצהריים לבוא לתרום דם, כדי לשלוח אותו לאזורי האסון ולסייע לפצועים.

מאז הבוקר הציעו עשרות מדינות סיוע לטורקיה ולסוריה, בהן גם ישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי משלחת ישראלית תצא לסייע לכוחות הטורקיים, ושעות אחר כך אמר כי הורה להגיש סיוע גם לנפגעים סורים בעקבות בקשה שהתקבלה. גורמים ישראלים אומרים כי משטר אסד עצמו הוא שביקש את הסיוע, וכי הבקשה הועברה דרך רוסיה. הסיוע הישראלי לסורים יכלול תרופות, אוהלים ושמיכות, ואם תתבקש ישראל תסכים גם לקלוט פצועים לטיפול רפואי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים