שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "ריצה נפרדת לא תעבור בלי נפגעים לשני הצדדים"
גורם באגו"י
גורם המעורה בפרטים מגולל בשיחה עם 'בחזית' את עמדת אגודת ישראל מול טענות דגל התורה: "בשביל הפירוד לבבות הזה ואיומי הסרק?" • אבל הוא מודה: ל'דגל' יש קלף מנצח
משה גפני ויעקב ליצמן | צילום: אתר הכנסת

על רקע הטענות והאיומים של 'דגל התורה' בפיצול יהודה התורה וריצה עצמאית, גורם באגודת ישראל המעורה היטב בנתונים ובמגעים מגיב בשיחה נרחבת ל'בחזית' ומציג את העובדות מנקודת מבטו, מהן עולה כי במקרה של ריצה נפרדת שתי המפלגות עשויות שלא לעבור את אחוז החסימה.

לדבריו, הנתון לפיו 'דגל התורה' מחזיקה ב-150 אלף קול, ששוות 5 מנדטים, הוא לא נכון: "קודם כל, בבחירות האחרונות המודד למנדט נשק על פני 37,000 קול. תכפיל את זה ב-5 נגיע ל- 185,000 קולות, שזה אומר ש-150,000 קול, זה 4 מנדטים ולא 5".

"המשמעות הנוספת היא שיחסי הכוחות בתוך הסיעה המאוחדת ממשיכים לעמוד על 50/50. המשמעות היותר בולטת היא שבריצה נפרדת מאגודת ישראל, 'דגל התורה' מדשדשת על גבול אחוז החסימה כמו סמוטריץ' כך שהסיכוי שהיא שתישאר בחוץ איננו מבוטל".

"דבר שני", מוסיף הגורם, "אם ניקח את הבחירות האחרונות כמודד, הרי ש-150,000 קולות משמעותן, 1000 קולות בלבד מעל אחוז החסימה (בבחירות מועד ג' עמד אחוז החסימה על 149,000 קולות). הוי אומר שאם אחוז החסימה יעלה במעט, יש כאן בעיה".

"דבר שלישי, ב'דגל התורה' הרי לא יכולים 'להמציא' לפתע מספר חזק של 150,000 איש, זה ברור, הם מסתמכים על כך שבאיזשהו שלב דלף מסמך ממטה הקהילות של אגודת ישראל, שהצביע על כך שהמטה הצליח לגייס בסביבות 100,000 קולות ואז הנחת היסוד שלהם אומרת ש-כל מה שמחוץ לזה שייך לנו".

"עכשיו, כמובן שזה פייק", הוא תוקף, "בגלל שאנחנו יודעים שנכון שיש מטה קהילות והצליחו להגיע כמעט לכולם וכו' ועדיין אי אפשר להתעלם מעשרות אלפי מצביעי יהדות התורה שתומכים במפלגה בגלל אגודת ישראל וללא קשר לשיוך כזה או אחר".

הוא מסביר לרגע את העמדה המנוגדת: "בבחירות האחרונות קיבלה רשימת ג' 275,000 קולות. נצא מנקודת הנחה שאגודה ודגל הצליחו לגייס כל אחד 100,000 קולות, זה נתון שאין עליו עוררין והשאלה היא כרגע על ה-75,000 קולות שנותרו מי הביא אותם. באים 'דגל' ואומרים, שמתוך ה-75,000 האמורים, 50 אלף ואולי קצת יותר שייכים להם, וה-25 אלף הנותרים שייכים לאגודת ישראל".

"כעת ננסה להבין על מה הם מתבססים, כל עוד שאין בחירות פנימיות אין לנו אפשרות לדעת האם אנשים מצביעים ליהדות התורה בגלל אגודה או בגלל דגל, לכן קשה מאוד לקבוע את ההנחות יסוד הללו שכן כל אחד יכול לבוא ולהציג מספרים הנושקים לטובתו".

"אלא שאז הם יגידו 'ירושלים תוכיח'", הוא פורט את הסוגיה בלמדנות, "ראשית יש לי סוד והוא שידענו מראש שבירושלים אנשי דגל ליטאים הם שאכלסו בעיקר את השכונות בשני העשורים האחרונים. אז להביא הוכיחה מירושלים ספק עד כמה זה מחזיק מים".

הוא מציג 'קלף' מפתיע של דגל התורה, שרלוונטי רק לבחירות לרשויות המקומיות. "נקודה נוספת אותה יש לזכור, שיש להם כן חוזקה מסוימת שאין לנו וזה הקלף של מרן שר התורה. בשולי עצרת בחירות (מוניציפליות) באחת הערים החרדיות, הייתי ער לשיח של מספר אברכים חסידיים בהם אמר אחד לחברו, כי לאור הבטחת מרן הגר"ח קנייבסקי לפרנסה וילדים טובים, הוא הולך לסדר לי את החיים, אני אצביע לו. עכשיו זה קצת שובר שוויון, מזכיר קצת את פעלולי ש"ס. זה באמת בעייתי לאגודה. אין להם יכולת להשיג פרסונה בסדר גודל כזה עם קונצנזוס כה גדול".

"בכל אופן, אם אנחנו משקללים את כל הנתונים יחד, אין לי שום בעיה שדגל התורה משחררים מספרים. אותי מעניינים שמות".

אבל בסוף העובדות הן שקיים מסמך רשמי מאגודה בעוד שבדגל הצליחו לשמור על ערטילאיות סביב הנשק הסודי שלהם?!

"יש פה 50-70 אלף קול באמצע, שאין לנו דרך לדעת למי הם שייכים".

אתה אומר שבקיבוצים וערי השדה מסתובבים גם אברכים חסידיים ולא רק ליטאיים ובלתי אפשרי לדעת מי משפיע על מי?

"כל הסיפור הזה של הקיבוצים זה מצג שווא אחד גדול", הוא משיב בתוקפנות, "הסבבים האחרונים הוכיחו שכמעט ולא נכנסו משם קולות. בכלל, הקולות שנכנסו מעבר לריכוזים החרדיים מדובר במספרים מאוד קטנים ואין להם משמעות. זה לא הוכיח את עצמו. חד משמעית. משם לא תצמח לנו הישועה".

"בכל אופן גם אם שני המפלגות ירוצו במשותף וימקסמו את כלל האלקטורט שלהם ואגודה תביא את כל חב"ד, מה שהיא לא יודעת לעשות יחד עם דגל, אבל נניח שיהיה גיוס מלא ויסודי, אני לא רואה שאנחנו עוברים את ה-8 מנדטים".

"לכן השאלה שנשאלת היא בשביל מה? בשביל מה כל הפירוד לבבות הזה ואיומי הסרק בהליכה נפרדת? זה הרי לא הולך לעבור בלי נפגעים משני הצדדים, אין חיה כזאת…"

יש לא מעטים שצופים ירידה באחוזי ההצבעה בבחירות הקרובות, אמורה להיות לכך משמעות?

"לא הייתי חותם על זה. וגם אם כן, אתה לא בונה תילי תילים של רעיונות על אחוזי הצבעה. אחוז ההצבעה זה בונוס ולא חישוב מתמטי שאפשר לקחת בחשבון. אם אחוז ההצבעה יישאר כפי שהיה אנחנו בבעיה".

בדגל לא מודעים לחישובים המתמטיים שאתה מציג?

"הם יודעים, אבל מה אכפת להם למכור תותים… אם יש מי שקונה את זה. זה הסיפור".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים