שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » רוסיה מסייעת בסיכול תקיפות ישראליות בסוריה
דיווח
גורם רוסי: מומחים רוסים מסייעים לסוריה ביירוט הטילים של ישראל. על פי הדיווח, ארצות הברית העבירה מסר לרוסיה שהיא לא תומכת בתקיפות הישראליות
וולדמיר פוטין ונפתלי בנט | צילום: קובי גדעון / לע"מ - Alexander Khitrov, שאטרסטוק

רוסיה סיכלה ביום חמישי האחרון תקיפה אווירית ישראלית בסוריה – כך אמר קצין רוסי בכיר לעיני מצלמות. האדמירל ואדים קוליט, ציין שמטוסי קרב ישראליים שיגרו משטחה האווירי של לבנון טילים לעבר אזור חומס שבסוריה, אך הטילים הושמדו באמצעות מערכת נשק רוסית.

העיתון הערבי "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון דיווח על שינוי מגמה בהעלמת העין של רוסיה מהתקיפות שחיל האוויר הישראלי מבצע לכאורה בסוריה. הגורם טען כי באחת משתי התקיפות האחרונות המיוחסות לישראל, במהלך השבוע הנוכחי, יורטו כל הטילים בידי מערכות ההגנה האווירית בסוריה.

הגורם הרוסי הבכיר אמר לעיתון הערבי: "ההחלטה קשורה באופן ישיר לשיחות בפסגה בין הנשיא פוטין לנשיא ארצות הברית ביידן בחודש שעבר". המקור טען כי רוסיה קיבלה אישור מהממשל האמריקני כי וושינגטון לא רואה את המשך התקיפות הישראליות בעין יפה.

"מוסקבה נזהרה בפעולתה מול התקיפות הישראליות נגד בעלי בריתה בסוריה משום שלישראל היה קו ישיר לשיחות מול וושינגטון וביצעה את כל מהלכיה בתיאום עמה. כעת, כשלרוסיה יש קשר ישיר עם האמריקנים לתיאום, הצלחנו לאשר את הסברה לפיו וושינגטון לא נותנת את ברכתה לתקיפות הללו", הסביר המקור.

המקור ציין כי מוסקבה ציידה את דמשק במערכות הגנה אווירית חדישות טיועצים רוסים מפקחים על המערכות האלה ישירות, ומסייעים לאנשי הצבא הסורי בהגנה מפני תקיפות אוויריות של ישראל בשטח סוריה. לדברי המקור הרוסי, חיל האוויר של ישראל שוב אינו נכנס למרחב האווירי של סוריה, אלא תוקף מטרות בסוריה ממדינות סמוכות – דבר המפחית את יעילות התקיפות.

בעיתון הזכירו כי בתחילת השנה שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, הציע לישראל לעדכן אותם על איומים אפשריים שמגיעים מסוריה – אולם לדבריהם המשך התקיפות מעיד על כך שלא הושג מנגנון עדכון שכזה בסופו של דבר.

שר המודיעין לשעבר אלי כהן הגיב לדיווח וכתב בטוויטר כי "בעולם בכלל ובמזרח התיכון בפרט מעריכים עוצמה. ממשלה שבה מכהנים גורמים אנטי ציוניים,וראש ממשלה שיותר מ-85 אחוז מהציבור אינו תומך בו, משדרת חולשה ומזמינה ניסיונות לאתגר את ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים