שיתוף
תגובות
חדשות » רוסיה העבירה לאיראן כסף ונשק מערבי: בתמורה למל"טים
המלחמה באוקראינה
הנשק היה חלק ממשלוח של ציוד צבאי מבריטניה וארה"ב המיועד לצבא האוקראיני ש"נפל לידיים רוסיות" | בשבוע שעבר הודה שר החוץ האיראני שמדינתו סיפקה לרוסיה מל"טים
המל"ט האיראני שחשף הנשיא הרצוג | צילום: HGP

רשת "סקיי ניוז" דיווחה אתמול (שלישי) מפי מקור ביטחוני ששוחח עם הרשת, כי רוסיה העבירה לאיראן סכום של 140 מיליון אירו ובנוסף, אמצעי לחימה אמריקאיים ובריטיים שנתפסו במהלך המלחמה באוקראינה, כולל טילי נ"ט מתקדמים, בתמורה לעשרות מל"טים מתאבדים שקיבלה מאיראן.

בסקיי ניוז נאמר, כי ב-20 באוגוסט מטוס רוסי העביר בחשאי מזומנים ותחמושת הכוללים שלושה סוגי טילים: טילי NLAW נגד טנקים תוצרת בריטניה, טילי ג'אוולין נגד טנקים, וטילי סטינגר נגד מטוסים תוצרת ארה"ב. לפי המקור האנונימי, הנשק היה חלק ממשלוח אמריקאי ובריטי שיועד לצבא אוקראינה אך נפל לידיים רוסיות. המקור טען, כי העובדה שהנשק נמצא עכשיו בידיים איראניות עלולה להקנות למשמרות המהפכה את היכולת ללמוד את הטכנולוגיה המערבית ולחקות אותה.

הדיווח ברשת "סקיי ניוז"

בשבוע שעבר הודה שר החוץ של איראן, חוסיין אמיר עבדאללהיאן, שמדינתו סיפקה לרוסיה מל"טים, והתעקש על כך שהעברתם התבצעה טרם המלחמה באוקראינה, שבה תועד שימוש במל"טים תוצרת איראן נגד קייב. המקור שדיבר עם רשת סקיי ניוז הוסיף כי לפני כמה ימים נחתמה עסקת מל"טים חדשה בין איראן למוסקבה בשווי של כ-200 מיליון אירו.

בתחילת החודש אמרו גורמים במערב כי בכוונת איראן לשלוח משלוח נשק נוסף לצבא הרוסי, כאשר המשלוח אמור לכלול כאלף כלי נשק, בהם טילים מדויקים, שייתנו לרוסיה יתרון גדול בשדה הקרב. בנוסף, ציינו הגורמים הביטחוניים כי משלוח הנשק האחרון כלל כ-450 מל"טים מתאבדים "שהרוסים כבר השתמשו בהם כדי להביא להשפעה קטלנית על החזיתות מול הצבא האוקראיני". 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים