שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » רוני אלשיך מודה: "אי אפשר היה לנחש שראש הממשלה לא יתפטר"
התבטאות חמורה
המפכ"ל לשעבר טען שהסיבה שמשפט נתניהו הסתבך הוא, כי היה ברור לו שנתניהו יתפטר כמו אולמרט | הליכוד: "מדובר בקשירת קשר להפיכה שלטונית שלא פעלה כמתוכנן"
מפכ"ל המשטרה לשעבר - רוני אלשיך | צילום: wideweb, שאטרסטוק

המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך התייחס הבוקר (רביעי) בריאיון לגל"צ לסיבה שלטענתו משפט נתניהו הסתבך, והסביר כי חשב שראש הממשלה יתפטר "אי אפשר היה לנחש שראש הממשלה לא יתפטר, שהמפלגה לא תגיד לו שלטובת המדינה הוא צריך להתפטר ומישהו אחר ייכנס לשלטון".

עוד הוסיף אלשיך, כי התקדים שהיה מול עיניהם של השופטים היה המקרה של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. "כשהוגשו האישומים נגדו הציפייה הייתה שיתפטר מתפקידו, כמו אולמרט" אמר אלשיך.

עוד מבחזית החדשות

בתגובה אמרו בליכוד כי: "בהודאתו המטלטלת חשף אלשיך שקשירת הקשר להפיכה שלטונית לא פעלה כמתוכנן. הדבר היחיד שסיכל את תכנית ההפיכה השלטונית שלו הייתה עמידתו האיתנה של ראש הממשלה נתניהו והתעקשותו להילחם על חשיפת האמת. הודאתו של אלשיך מחייבת פתיחה בחקירה נגדו ונגד והשותפים לתפירת התיקים, כדי לחשוף את המניעים שעמדו מאחורי הגשת כתב האישום נגד ראש ממשלה מכהן והבחירה הדמוקרטית של העם".

השר בצלאל סמוטריץ גינה את דבריו של אלשיך וצייץ: "ככה בדיוק נראית הפיכה משטרית". השר משה ארבל התייחס גם הוא ואמר: "דבריו של מר רוני אלשיך לפיהם תכנית העבודה הייתה להדיח ראש ממשלה נבחר מתפקידו ותרחיש הייחוס היה אולמרט מדאיגים כל מי שחפץ לחיות במדינה דמוקרטית. דברים איומים אלו כנגד ליבת המשטר הדמוקרטי ראויים להיות תמרור אזהרה לכולנו, תומכי הממשלה ומתנגדיה. מדיניות הפלת שלטון נבחר באמצעות הפללה היא הסכנה הגדולה ביותר לשלטון דמוקרטי".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר בתגובה: "אלשיך מודה היום בקולו שניסה לבצע הפיכה שלטונית באמצעות חקירות וכתב אישום. לא אכפת לו מהדמוקרטיה, לא אכפת לו מהחוק, וכל מה שרצה זה רק להדיח ראש ממשלה מכהן שנבחר בבחירות דמוקרטיות, באמצעים לא דמוקרטיים. לא פלא שהם פוחדים כל כך מהרפורמה המשפטית שתיקח את הכוח מהאוליגרכיה ותחזיר אותו סוף סוף לעם".

השר מיקי זוהר צייץ: "אלשיך מאשר שהם עשו הכול להדחתו של ראש מחנה הימין נתניהו. לא הלך להם". גם השר יצחק וסרלוף גינה את דבריו של אלשיך: "ההתבטאות של רוני אלשייך כרגע בגלצ שופכת אור ובעיקר חושך על ההתנהלות ההזויה של גורמי אכיפת החוק במשפט רה"מ נתניהו. חוץ מלהגיד 'ניסינו לעשות הפיכה שלטונית' הוא אמר בעצם הכול".

גם דובר תנועת הליכוד אמר בתגובה: "הכול היה רק רק ניסיון לגרום לנתניהו לפרוש". הוא הוסיף כי לדעתו אלשיך צריך להיחקר על העמדת ראש הממשלה לדין: "כאשר הוא וחבריו יעמדו לחקירה, אנו נתעקש שזכויותיהם ישמרו".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים