שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » רון חולדאי במענה לשאלה מדוע לא הואר בניין העיריה לאחר הפיגוע: "אין לי תשובה טובה"
במהלך ביקור בתיכון הגימנסיה, נשאל חולדאי על ידי אחד התלמידים מדוע לא הואר בניין העיריה לאחר הפיגועים בירושלים | חולדאי: "אנחנו מפעילים שיקול דעת, אין תשובות
ראש עיריית תל אביב רון חולדאי | צילום: עיריית תל אביב

במהלך ביקור שערך ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, ביום ראשון בבית ספר תיכון "הגימנסיה", נשאל ראש העיר על ידי תלמיד בכיתה י"ב מדוע לא הואר בניין העירייה בדגל ישראל, בעקבות הפיגועים בנווה יעקב ועיר דוד בירושלים בשבת. תשובת חולדאי הייתה: "אין לי תשובה טובה".

הביקור כאמור נערך יומיים לאחר הפיגוע בנווה יעקב, שבו נרצחו שבעה בני אדם, והתלמיד ביקש את התייחסותו של ראש העיר לשאלות נוספות: "מה המדיניות של העירייה לגבי התאורה של מבנה העירייה ומי מחליט להאיר את הבניין בדגלים? האם שקלו להאיר את הבניין בדגל ישראל אחרי הפיגועים בסוף השבוע? ובאילו נסיבות מתקבלת ההחלטה?".

עוד מבחזית החדשות

חולדאי השיב כי: "אני אגיד את זה בצורה פשוטה, במקום שבו יש החלטה על בסיס שיקול דעת, יש מי שאומר שזה לא נכון, ויש מי שאומר שזה נכון". לדבריו, "באירועים מסוימים שקורים בהפתעה, ומישהו בא ומציע, אנחנו מפעילים שיקול דעת. האם אנחנו צודקים תמיד? לא. אין פה תשובות ברורות".

עוד טען חולדאי: "האם כשיש תאונת דרכים באפגניסטן ושלושים בני אדם נהרגים זה מטריד אותנו נורא? אלו שאלות ערכיות שכל אחד מאיתנו חווה. גם בלבנון, מדינה שאינה חברה שלנו, כשנהרגו עשרות אנשים, הארנו את הבניין בצבעי דגלה". חולדאי ציין כי יש כאלו שתמכו בהחלטה, ויש כאלו שלא, וסיכם כאמור את הנושא בכך ש"אין לי תשובה טובה".

כזכור, בניין עיריית תל אביב הואר מספר פעמים בדגלי מדינות שבהן התרחשו אירועי טרור או אירועים טרגיים אחרים, לאות הזדהות. הבניין הואר מספר פעמים גם בדגל ישראל לאחר פיגועים, ואחרי אירועים טרגיים כמו אסון מירון. בספטמבר האחרון הואר הבניין בצבעי דגל בריטניה, בעקבות פטירתה של המלכה אליזבת, ועם פרוץ מלחמת רוסיה אוקראינה, הואר הבניין בצבעי דגל אוקראינה. בשנת 2017 החליטה העירייה להאיר את הבניין בצבעי דגל רוסיה בעקבות פיגוע במטרו בסנט פטרבורג, ושנתיים קודם לכן הואר המבנה בצבעי דגל צרפת, בעקבות פיגוע משולב בפריז, שבמהלכו נרצחו 130 בני אדם.

עוד מבחזית החדשות

גם דגלי מדינות ערב לא נעדרו מבניין העירייה. ב-2020 הואר המבנה בצבעי דגל לבנון, אחרי שפיצוץ אדיר החריב את נמל ביירות. ב-2017 היה זה דגל מצרים שהואר פעמיים על הבניין פעם ראשונה בחודש מאי, בעקבות פיגוע ירי לעבר אוטובוס שגבה את חייהם של 29 בני אדם, ופעם נוספת בחודש נובמבר, בעקבות הפיגוע הקטלני ביותר שידעה המדינה, שבמסגרתו נרצחו 235 בני אדם במסגד בצפון סיני.

מעיריית תל אביב-יפו נמסר בתגובה: "הארנו את מבנה העירייה בדגל ישראל פעמים רבות לאחר פיגועים. אנו משתתפים בצערן העמוק של משפחות קורבנות הפיגועים הנוראיים בירושלים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים