שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » רון דרמר: "נתניהו יחתור להפלת המשטר האיראני"
על רקע המחאות
רון דרמר, השגריר לשעבר ומי שנחשב מקורב לנתניהו, סבור כי בעקבות המחאה באיראן הבשילו התנאים לנפילת המשטר | "ימי המשטר האיראני ספורים, יש הזדמנות לשינוי"
השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר | צילום: שריה דיאמנט, מקור ראשון

בראיון שהעניק שגריר ישראל בארה"ב לשעבר ומקורבו של בנימין נתניהו רון דרמר לערוץ 7 הוא העריך את השלכות המחאה באיראן. לדעתו "המערב יכול להביא להפלת המשטר האיראני כבר בקרוב, נתניהו יחתור לכך".

עוד הוסיף דרמר "ימי המשטר האיראני ספורים בכל מקרה, אבל נאום של נשיא ארה"ב, שפונה לעם האיראני יקצר אותם עוד יותר".

עוד מבחזית החדשות

לטענתו של דרמר, יש כמה צעדים שעל ממשלות המערב לנקוט כדי לסייע למהלך לצאת אל הפועל. "יש פה הזדמנות לשינוי. כאשר המחאה נמשכת כבר שלושה חודשים, והמפגינים שמחים על ההפסד של הנבחרת שלהם במונדיאל זה משנה את הדינמיקה. באירופה מבינים שאיראן אינה רק איום תיאורטי, אלא נמצאת בחצר האחורית שלהם. גם בוושינגטון הכיוון משתנה".

לדעת דרמר העם האיראני יהיה זה שיביא את השינוי "אזרחי איראן מוחזקים בעזרת משטר פחד, ובכל זאת הם יוצאים לרחובות באופן מרשים, יום אחר יום, לילה אחר לילה, כבר חודש שלישי ברציפות. הדבר הזה מתגלגל. המוחים לא מבקשים לשנות מדיניות כזו או אחרת אלא להביא את סיום המשטר של הרפובליקה האסלאמית".

"צריך להבין כיצד חברות מפוחדות פעולות. בשלב מסוים הפחד מהשלטון נעלם. ברגע אחד הם יוצאים החוצה בעשרות אלפים או מיליונים, כי הם לא מפחדים עוד מהמשטר. ואנחנו קרוב מאוד לרגע הזה. המנהיג לא יכול להרוג את המפגינים בעצמו. הצבא, במקרה האיראני הבסיג', הוא זה שאמור לעשות זאת. בשלב מסוים הם עשויים שלא להסכים לעשות. זה מה שקרה ברוסיה, כאשר ברה"מ ומדינות נוספות שהיו מאחורי מסך הברזל קרסו. יש סיכוי טוב שזה יקרה באיראן".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים