שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » רה"מ ושר הביטחון קרובים לפשרה: שר הביטחון יגיע הבוקר לישיבת הממשלה
כשבוע לאחר הדחתו של שר הביטחון, יואב גלנט צפוי להגיע הבוקר לישיבת הממשלה השבועית | ההערכה היא כי בימים הקרובים תימצא נוסחת הפשרה שתוביל להשארתו בתפקיד
שר הביטחון יואב גלנט | צילום: David Cohen 156

כשבוע לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הדיח את שר הביטחון יואב יואב גלנט מתפקידו, הוא צפוי להגיע הבוקר (ראשון) לישיבת הממשלה השבועית. זאת, על רקע ההתקדמות להשארתו בתפקיד. נתניהו הדיח את גלנט ביום ראשון שעבר בעקבות הצהרתו לעצירת הרפורמה המשפטית בה הזהיר מסכנה ברורה ומידית לביטחון המדינה, אך מאז לא נשלח אליו מכתב פיטורים רשמי.

"אמרתי זאת בשיחות סגורות בשבועות האחרונים, בעת הזו חייבים לעצור את התהליך כדי לשבת ולדבר. עכשיו אני אומר זאת בקולי, למען ביטחון ישראל – צריך לעצור בעת הזו את תהליך החקיקה, לאפשר לעם ישראל לחגוג את חג הפסח, יום העצמאות ולהתאבל יחד ביום הזיכרון. לעצור מיד את ההפגנות ולעצור כל גינונים של סרבנות. למען ביטחוננו זו חובתנו", אמר גלנט בנאומו.

עוד מבחזית החדשות

יו"ר ש"ס אריה דרעי, ובכירים נוספים בליכוד ובקואליציה, הפעילו בשבוע האחרון לחץ על ראש הממשלה לחזור בו מההדחה, ולהשאיר את גלנט בתפקידו לנוכח האתגרים הביטחוניים והמדיניים והמשבר הפנימי בצה"ל.

תחילה דרש ראש הממשלה מגלנט שיתפטר מהכנסת כתנאי להשארתו בתפקיד אך לאחר מכן חזר בו וכעת הוא דורש רק התנצלות, שגלנט מוכן לפרסם. כעת נותר הוויכוח לגבי נוסח ההתנצלות. בעוד נתניהו דורש שגלנט יתנצל באופו גורף על האזהרה שהשמיע, כולל על התוכן והמהות, גלנט מוכן להתנצל רק על העיתוי והדרך. גורמים בליכוד מעריכים כי בימים הקרובים תימצא נוסחת הפשרה שתוביל לפגישה של השניים שבסיומה תהיה הצהרה משותפת.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים