שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » רה"מ: "אם התחלואה תמשיך, נשקול הגבלות נוספות"
בישיבת הממשלה
רה"מ התייחס גם לשריפות בקפריסין ולסיוע שמדינת ישראל תספק להם, כמו"כ התייחס למצב הביטחוני בעזה ואמר כי כל הטרדה "תיענה בחומרה"
תגיות:
נפתלי בנט, יאיר לפיד | צילום: צילום אריה לייב אברמס

185 ישראלים אובחנו אתמול (שבת) כחיוביים לקורונה. בסך הכול בוצעו אתמול כ-37 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עומד על 0.5%. מנתוני משרד הבריאות עולה כי מספר החולים שמצבם קשה עלה ל-35, מתוכם 16 מחוברים למכונות הנשמה. 58.8% מבין החולים שמצבם קשה לא מחוסנים.

בפתח ישיבת הממשלה קרא היום ראש הממשלה נפתלי בנט: "תעטו מסכות במקומות סגורים, זה עובד. החיסון הכי טוב נגד הקורונה זה המסכות, הן פועלות".

בנט המשיך ואמר: "אתמול, במהלך השבת, ממשלת קפריסין פנתה אלינו לסיוע בכיבוי שריפות ענק אצלם. בלילה אישרנו את יציאתם של שני מטוסי כיבוי לקפריסין, יחד עם חומרים וציוד שיסייעו שם בהשתלטות על השריפות".

"קפריסין היא ידידה גדולה של ישראל, ואנחנו עומדים לצידה. הסיוע בוצע בשיתוף פעולה מהיר בין שר החוץ, השר לביטחון פנים ומשרד ראש הממשלה. זאת הדרך בממשלה הזאת – הכל קורה מהר, בתיאום מהיר, המעבר בין החלטה לביצוע. זו ממשלה מתפקדת שעובדת טוב ואנחנו מתכוונים להמשיך בדרך הזאת".

"בשבוע האחרון יש עלייה בקצב הנדבקים בקורונה. כחלק מלקחי העבר, אנחנו לא ממתינים כדי להגן על בריאותם של אזרחי ישראל. צריך להבין – ברחבי העולם זן הדלתא משתולל, בקצב הפצה גבוה לאין ערוך מכל הזנים הקודמים, ואנחנו מתכוונים לשמור על אזרחי מדינת ישראל. לכן, היעד שלנו הוא: מקסימום שמירה על אזרחי ישראל, מינימום פגיעה בחיים הרגילים של אזרחי ישראל".

"בשביל להמשיך בזה, אנחנו צריכים את שיתוף הפעולה שלכם, אזרחי ישראל. בשבוע שעבר אנחנו קראנו לנוער בגילאי 12-16 להגיע להתחסן ואני שמח לבשר שכבר 100,000 בני נוער בגילאים אלה התחסנו בזריקה הראשונה".

"הקצב היומי של בני הנוער זינק פי 6 תוך שבוע, פה צריך להודות לשר הבריאות בעניין. אבל, זה לא מספיק. שעון החול הולך ואוזל – כל מי שעוד לא התחסן מתבקש לקבוע כבר היום תור. החיסונים עובדים. החיסון השני הוא קריטי נגד הזן החדש, זן הדלתא – וזה עובד. יש 5 ימים שנותרו לקבלת הזריקה הראשונה כדי שנוכל לנצל את המנות הקיימות שפג תוקפן". 

"בעניין נתב"ג – צמצמנו את המעברים, דבר שלא קרה במשך שנה וחצי בהן כל ישראלי יכול היה לטוס במטוס היישר למדינה אדומה בלי שום התראה. זה כבר לא קורה".

"לטוס למדינה אדומה אפשר רק באישור ואני מעדכן שאנשים שניסו לחמוק גם הורדו ממטוסים. אנחנו לא מתחכמים עם הנגיף, כי אי אפשר לעבוד עליו".

"במהלך השבוע גם מינינו את האלוף במיל' רוני נומה לממונה על המעברים, במיוחד על נתב"ג. יש שיפור משמעותי בזמני הבדיקות בנתב"ג ובניהול האירוע. מתחם הבדיקות מוקם ברגעים אלו ממש ע"י משרד הביטחון, בשיתוף משרד התחבורה והבריאות. אנחנו מטפלים בתקלות העבר".

"מגיעה כאן מילה טובה לשרת התחבורה מיכאלי, לשרת הפנים שקד, לשר הבריאות הורוביץ ולשר הביטחון גנץ שפועלים ביחד בצורה יפה. שמעתי מלא מעט אזרחים שחזרו מחו"ל שיש שיפור ממשי. אנחנו לקראת חודשי הקיץ, בהם יש את הטיסות הרבות ביותר ואנחנו נמשיך לעקוב אחר זה, גם אני באופן אישי".

"אני קורא מכאן לאזרחי ישראל: תעטו מסיכות במקומות סגורים. זה עובד. החיסון הכי טוב נגד הקורונה הוא המסיכות, המסיכות פועלות. הימנעו מצפיפות במקומות סגורים. אם לא יהיה לנו את "שיתוף פעולה של אזרחי ישראל, ואם היקף התחלואה ימשיך לעלות, אנחנו נשקול החזרת חלק ממגבלות התו הירוק ולצורך זה נכנס את קבינט הקורונה אם נידרש".

"אתמול בלילה צה"ל תקף בעזה בתגובה לבלוני תבערה. אני מבהיר פה שוב – דברים השתנו. ישראל מעוניינת בשקט ואין לנו שום עניין בפגיעה בתושבי עזה, אבל אלימות, בלונים, צעדות, הטרדות למיניהן ייענו בתגובה חריפה".

"אנחנו גם עובדים על פתרון שיאפשר את הסיוע ההומניטארי לתושבי עזה, אבל ללא מזוודות הדולרים. מזוודות הדולרים זה משהו שירשנו, וצריך לעבור מן העולם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים