שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ראש כוח וגנר החמיא לצבא אוקראינה: "עושים הכול כמו שצריך"
מלחמת רוסיה-אוקראינה
יבגני פריגוז'ין, שיבח את "מתקפת הנגד" של אוקראינה ואמר כי "לא נעשה מספיק כדי לעצור אותה" | דבריו סותרים לחלוטין את ההצהרה של פוטין
פריגוזין ואנשיו בבחמוט | צילום: צילום מסך מהתקשורת הרוסית

לאחר שצבא אוקראינה נחל הצלחה גדולה בשבועות האחרונים והצליח לשחרר לפחות שבע ערים שנכבשו על ידי רוסיה במהלך הקרבות, שיבח ראש קבוצת "כוח וגנר", יבגני פריגוז'ין, את "מתקפת הנגד" האוקראינית.

בלוגר רוסי פרסם וידאו של פריגוז'ין, שאמר כי "המתקפה של קייב נעשית בכישרון ובזהירות, לא נעשה מספיק כדי לעצור אותה". פריגוז'ין ידוע בביקורתו הפומבית נגד משרד ההגנה הרוסי, וגם הפעם לא חסך את ביקורתו מהתנהלות הנשיא, ולדימיר פוטין, במהלך התקופה האחרונה.

עוד מבחזית החדשות

עוד הוסיף פריגוז'ין כי "האוקראינים פתחו במתקפה, אני אומר את כל האמת כפי שהיא, הם נעים ועושים הכל כמו שצריך". הוא הדגיש כי "הם מגיעים לאזורים רבים ונעים לכיוון זפוריז'יה, על פי ההערכות, אוקראינה הצליחה לכבוש מחדש יותר ממאה קמ"ר שהיו עד עתה תחת שליטה של רוסיה". דבריו של פריגוז'ין סותרים לחלוטין את הצהרת פוטין שאמר כי "מתקפת הנגד של אוקראינה לא הצליחה, היא ספגה אבדות כבדות".

אמש דווח, כי פוטין פועל להדק את אחיזתו ב"כוח וגנר". על פי הדיווח, שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, דרש כי חייליו של פריגוז'ין יחתמו על חוזים חדשים עד ה-1 ביולי, ככל הנראה כחלק ממאמץ להגביל את עצמאותו של פריגוז'ין, אך הוא דחה את הוראת השר.

בסרטון שפרסם טען פריגוז'ין, כי משרד ההגנה הרוסי הורה לו גם לדווח על מספר הכוחות הפעילים, המילואים ואספקת הנשק שהכוח קיבל ממשרד ההגנה עד כה. כמו כן, טען פריגוז'ין כי המיליציה מקבלת פי 2.5 יותר מגויסים מהצבא, לאחר שאותם מתגייסים מנסים להימנע מחתימה על חוזים עם משרד ההגנה הרוסי.

המכון לחקר המלחמה (ISW) הדגיש כי כי "מאמצי הפורמליזציה של מוסקבה נועדו ככל הנראה כדי לרכז את השליטה בכוח האדם ובאספקה הבלתי סדירה של רוסיה כדי להגיב למתקפת הנגד של אוקראינה, וגם כדי להגביל את עצמאותו של פריגוז'ין. הצו יאפשר למשרד ההגנה להפסיק לספק לכוח וגנר תחמושת, סיוע רפואי וציוד צבאי".

בחודש מאי האחרון, תקף פריגוז'ין את הפיקוד הבכיר של הצבא הרוסי ואמר כי "אם הפלישה הרוסית לאוקראינה תמשיך לגמגם, הרוסים עלולים להתקומם ורוסיה עלולה לעמוד בפני מהפכה חדשה". את הדברים אמר בריאיון לבלוגר פרו-רוסי בו העביר ביקורת חריפה של המוכנות הצבאית של מוסקבה, שעלולה לחשוף עוד יותר את השסעים בהיררכיה הצבאית של נשיא רוסיה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים