שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » ראש ישיבת סלבודקא הגר"י שורץ שליט"א: "כל אחד ואחד יכול לזכות"
תיעוד
היום בפתיחת שיעורו היומי נשא ראש ישיבת סלבודקא הגאון הגדול רבי יצחק שורץ שליט"א דברי חיזוק לבחורים בעקבות הסתלקותו של מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין זצוק"ל
הגר"י שורץ שליט"א | צילום: באדיבות המצלם

שיעורו היומי נשא ראש ישיבת סלבודקא הגאון הגדול רבי יצחק שורץ שליט"א

בדבריו אמר: "כתוב שכשאדם גדול נפטר המעלות שלו הופכות למעין הפקר שכל אחד ואחד יכול לזכות במעלות שלו, ר' גרשון היה לו הרבה הרבה מעלות ועכשיו כל אחד ואחד יכול לזכות במה שהוא מתחבר אליו ובמה שליבו חפץ. מה שרואים בשיחות של ר' גרשון שהוא עמד על שלושה דברים מרכזיים, שאותם הוא מאד החשיב וחזר עליהם פעמים רבות, דבר אחד זה העניין של ניצול הזמן, דהיינו לימוד גם בזמנים המועדים לפורענות, כגון שישי שבת, מוצאי שבת, חנוכה, פורים, ל"ג בעומר, כל הזמנים האלה הוא מאד החשיב ודיבר שצריכים לנצל את זה, ואדרבה אלו ימים שמסוגלים ללימוד, ולא להתרפות בזמנים האלו שהיצה"ר עובד עליהם, זה דבר אחד שהוא מאד החשיב. 

דבר נוסף שהוא דיבר עליו הרבה והוא החשיב, זה הענין של לימוד מתוך שמחה, מתוך 'געשמאק', מתוך עונג, ולא מתוך הכרח, הוא היה אומר הרבה בשיחות שלו שכל אחד צריך ללמוד כפי טבעו כדי שיהיה לו סיפוק בלימוד, ועל ידי כך להרגיש את העונג שיש בלימוד ואת האושר שיש בלימוד, הוא חזר על זה המון פעמים. 
דבר שלישי מה שהוא דיבר זה לימוד המוסר, שלימוד המוסר מאד משפיע על האדם, כל אחד והמצב שלו, אפילו כמה דקות, הוא היה חוזר על זה המון פעמים. 

וממילא אלו דברים שכל אחד ואחד יכול לקחת על עצמו ולהתחזק, אלו דברים שיועילו לכל אחד ואחד וזה גם יועיל לעילוי נשמתו כל החיזוקים בדברים האלו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים