שיתוף
תגובות
חדשות » ראש העדה הדרוזית: "היחס אלינו יותר גרוע מכל אחד אחר במדינה"
על רקע העימותים האלימים בין השוטרים לדרוזים בגולן, אמר מואפק טריף, מנהיגה הרוחני של העדה בישראל: "שנים התרעתי שיהיה פיצוץ"
הפגנות הדרוזים בגולן | צילום: רשתות לפי סעיף 27א'

אלפי דרוזים השתתפו אתמול בהפגנת ענק בצפון רמת הגולן, במהלכה ניסו להשתלט על נקודת משטרה במקום, יידו אבנים, ירו זיקוקים וזרקו בקבוקי תבערה.

בעקבות כך, התראיין הבוקר (חמישי) מואפק טריף, מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית בישראל ל-103fm והתייחס לנושא.

עוד מבחזית החדשות

בפתח דבריו אמר טריף כי: "הטורבינות הם הקש ששבר את גב הגמל" והוסיף "העדה הדרוזית בגליל ובכרמל סובלת מאוד, וגם הם יצטרפו למחאה, למה? כי הפכו אותנו לעבריינים, פשוט מאוד. יותר מ־40 שנה לא עורכים תוכניות מתאר אצלנו בכפרים הדרוזים, וכל מי שבונה על אדמתו הפרטית הופך לעבריין ונקנס ב־300 ו־600 אלף שקל. זאת הבעיה".

עוד אמר טריף: "היינו אצל ראש הממשלה אתמול וביקשנו ודרשנו "תן לנו הזדמנות", "תדחה את העבודות לאחרי החג, אולי נגיע להסכמות, להידברות". אני מתריע ואומר שנים, "יהיה פיצוץ, למה שלא תפתרו את הבעיה שלנו? מתייחסים אלינו יותר גרוע מכל אחד אחר במדינה, למה לא לפתור את הבעיות שלנו? למה שניתן לשונאי ישראל להסית נגד המדינה?".

לטענת טריף: "חוק קמיניץ וחוק הלאום יפריעו מאוד לעדה הדרוזית כאן. ראש הממשלה הקשיב קשב רב לעניין הזה, ואני מקווה, שיש פתרונות. ביקשנו הקפאה של כל ההליכים המשפטיים, והקפאת כל צווי ההריסה, והקפאת כל הקנסות שהוטלו על החיילים והצעירים. הוא יבחן את זה משפטית, אנחנו מקווים לקבל תשובה חיובית".

לסיכום אמר טריף: "היום יש לנו רק ח"כ אחד, הוא עושה הכול למען העדה". איזה מסר אנחנו מעבירים במדינה שעם כמו העדה הדרוזית שהלך עם המדינה ללא שום תנאי, משפילים אותו ולא משווים אותו, אפילו לחייל המשוחרר שלא יכול לגור בבית כמו כולם. איזה מסר מעבירים לכל העולם?".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים