שיתוף
תגובות
חדשות » ראש הממשלה קיים הערכת מצב עקב המתיחות בצפון
המתיחות בצפון
רה"מ קיים ישיבה עם ראשי מערכת הביטחון, שהציגו בפניו את תמונת המצב בגבול לבנון | בתום הדיון נמסר כי נתניהו "קיבל את ההמלצות שהציעו צה"ל ומערכת הביטחון"
פעילי חיזבאלה ליד רג'ר | צילום: רשתות

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב (ראשון) דיון "על המצב בצפון" בהשתתפות ראשי מערכת הביטחון, בעקבות חילופי האיומים בין ישראל למזכ"ל ארגון חיזבאללה חסן נסראללה.

בדיון השתתפו בין היתר שר הביטחון יואב גלנט, השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, הרמטכ"ל הרצי הלוי, ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב"כ רונן בר, ראש המל"ל צחי הנגבי ובכירים נוספים. בסיום הדיון נמסר כי "ראש הממשלה קיבל את המלצות ודרכי הפעולה שהציעו צה"ל ומערכת הביטחון", מבלי לפרט מה הן ההחלטות שהתקבלו,

עוד מבחזית החדשות

במקביל לדיונים אצל ראש הממשלה, תועדו פעילים רעולי פנים עם דגלי חיזבאללה חותכים גדר שהניח כוח יוניפי"ל בשטח לבנון, סמוך לגדר הגבול עם ישראל באזור הכפר רג'ר שחלקו נמצא בתוך שטח ישראל. התיעודים פורסמו על ידי עלי שועייב, כתב ערוץ הטלוויזיה של חיזבאללה "אל מנאר", שטען כי זו הפעם הראשונה מאז 2006 שאזרחים לבנונים נכנסים לאזור בו תועדו הפעילים. עם זאת, יש לציין כי האזור המדובר הוא בשטח לבנון ולא מעבר לקו הכחול.

התיעוד שפורסם היום הוא האחרון בשורה של אירועים שהגבירו משמעותית את המתיחות בגבול לבנון. נסראללה התייחס אתמול למצב המתוח ושלח מסר מאיים לישראל. בנאום שנשא מרחוק בעצרת דתית-שיעית גדולה בדרום ביירות אמר נסראללה כי "לבנון היא מדינה מותקפת, וישראל עדיין כובשת חלקים ממנה".

עוד מבחזית החדשות

נסראללה התייחס בעקיפין גם להצבת האוהלים בהר דב, סמוך לגבול, ואמר: "ישראל כבשה מחדש חלק מרג'ר ובחוצפה מדברת על פרובוקציות. אני פונה לציונים ואומר, היזהרו מכל צעד טיפשי או החלטות כאלה ואחרות". לאחר מכן, המשיך באיומיו: "ההתנגדות לא תקל ראש באחריות המוטלת עליה בתגובה ובשחרור אדמות, אנחנו מוכנים לכל אופציה ולא נשתוק מול כל מעשה טיפשי".

בפתח ישיבת הממשלה היום, הגיב ראש הממשלה לאיומיו של נסראללה, וכינה אותם "איומי בונקר". לדברי ראש הממשלה, "אנחנו לא מתרשמים מהם. ביום המבחן הוא ימצא אותנו עומדים כתף אל כתף, לא כדאי לו לבחון אותנו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים