שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » ראש הממשלה נתניהו ימריא לפריז ביום חמישי לביקור מדיני עם נשיא צרפת
הנשיא מקרון הזמין את ראש הממשלה בנימין נתניהו לביקור בפריז בשיחת הטלפון הראשונה שלהם לאחר הבחירות | בשיחה סיכמו על חיזוק היחסים בין ישראל וצרפת
נשיא צרפת עמנואל מקרון | צילום: עמוס בן גרשום - לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ימריא ביום חמישי לביקור מדיני בפריז במהלכו ייפגש עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, כך אמר אמש (שני) פקיד ישראלי בכיר. מקרון הזמין את נתניהו לביקור בצרפת בשיחת הטלפון הראשונה ביניהם לאחר ניצחונו של נתניהו בבחירות.

במהלך השיחה סיכמו השניים על המשך חיזוק היחסים בין ישראל וצרפת, ודנו על סוגיות אזוריות משותפות למדינות ובראשן איראן. נתניהו נעתר להזמנתו של מקרון בשיחת הטלפון.

הפגישה האחרונה בין ראש ממשלה ישראלי לבין נשיא צרפת מקרון, הייתה בחודש יולי כאשר יאיר לפיד היגע לביקור בפריז. במפגש הביע מקרון את תמיכתו בתהליך הנורמליזציה בין ישראל למדינות ערב. "זה יחזק את היציבות באזור" אמר נשיא צרפת וקרא לחידוש המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. "אין אלטרנטיבה" טען מקרון ופנה ללפיד: "אתה יכול להיות דמות היסטורית על ידי חידוש תהליך השלום. אני מבין את המכשולים אבל יודע שאתה יכול להיות האיש שיעשה זאת".

עוד מבחזית החדשות

בפגישה הקודמת בין נתניהו למקרון אמר נשיא צרפת כי "ערעור על קיומה של מדינת ישראל הוא סוג של אנטישמיות. יש להזכיר כל הזמן לאן הובילה האנטישמיות במאה הקודמת". מקרון הוסיף כי "לא נאפשר לאיראן להגיע ליכולת גרעינית, אבל צריך לעשות הכול כדי למנוע הסלמה באזור".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים