שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ראש הממשלה בתגובה לנגיד: "עודף משפטיזציה – כמו חול בגלגלי הכלכלה"
נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון, הזהיר את רה"מ כי הרפורמה במערכת המשפט עלולה להוריד את דירוג האשראי של ישראל | נתניהו: המהלכים שלנו יחזקו את הכלכלה | תיעוד
ראש הממשלה בנימין | צילום: קובי גדעון - לע"מ

נגיד בנק ישראל הפרופ' אמיר ירון הזהיר אמש, כי דירוג האשראי של ישראל עלול להיפגע בעקבות הרפורמה במערכת המשפט. הבוקר הצטרפו לדעתו יותר מ-270 כלכלנים שחתמו על גילוי דעת בנוגע לנזק הצפוי לכלכלת ישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב (רביעי) במסיבת עיתונאים ותקף את הנגיד: "שלטון החוק והדמוקרטיה יתחזקו אחרי הרפורמה". שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שר הכלכלה ניר ברקת ושר החוץ אלי כהן אמרו: "אנחנו ממשפטים את עצמנו, וזה גורר עלויות על המשק".

ראש הממשלה נתניהו במסיבת עיתונאים | צילום: לע״מ

עוד מבחזית החדשות

בפתח מסיבת העיתונאים אמר נתניהו: "שמעתי על השפעת הרפורמה המשפטית על החוסן הכלכלי שלנו. צריך להעמיד דברים על דיוקם, האמת היא בדיוק הפוכה. המהלכים שלנו לחיזוק הדמוקרטיה בישראל לא רק שלא יפגעו בכלכלה, הם יחזקו אותה. הם יחזירו את ישראל למצבן המשפטי של רוב הדמוקרטיות המובילות בעולם, למקום שבו הייתה בעצמה לפני חמישים שנה". לדבריו, "כבר היינו בסרט הזה. יריבנו הזהירו שאם לא נעשה ויתורים זה יוביל לצונאמי כלכלי נורא. בפועל ההפך הגמור קרה".

עוד הוסיף נתניהו: "אם יש מנוע צמיחה אחד בישראל, הוא הסרת עודף הרגולציה והמשפטיזציה". נתניהו התחייב כי "אנחנו מחויבים לעצמאות בית המשפט שתישמר. איש לא יפגע בזכויות הקניין ובערכים המקודשים". נתניהו נשאל האם שקל לפטר את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, והוא השיב: "אני מנוע ולא מתכוון להתייחס לזה".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב במסיבת העיתונאים ואמר: "ישראל היא אומת סטארט אפ. אני אומר באחריות נהיה אי של יציבות ואחריות, וישראל היא המקום הנכון ביותר לשים את הכסף, בתוך המים הסוערים שהכלכלה העולמית עכשיו מצויה בהם". עוד הוסיף סמוטריץ': "אנחנו ממשפטים את עצמנו לדעת. זה גורר עלויות עתק על המשק והכלכלה. זה תורם קצת לצמיחה ולפריון, כי זה מפרנס עורכי דין".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' במסיבת העיתונאים | צילום: לע״מ

שר החוץ אלי כהן שיתף ואמר, כי שש מדינות פנו אליו כדי ליצור עם ישראל הסכמי סחר, שעוד לא היו עד היום. לדבריו: "כולן מביעות אמון בכלכלה הישראלית. כל המנהיגים שאני מדבר איתם מברכים על היציבות השלטונית בישראל, ולא מציינים את הרפורמה המשפטית".

שר הכלכלה ניר ברקת התייחס למחאת אנשי ההייטק נגד התוכנית המשפטית ואמר: "ההייטק היה וימשיך להיות הקטר המוביל של הכלכלה הישראלית. אני מציע לכם, מימין ומשמאל, להפסיק להשתמש בכלכלה ובהייטק לצרכים פוליטיים. אל תנסרו את הענף שכולנו יושבים עליו".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד מיהר להגיב בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "מסיבת העיתונאים ההיסטרית והמזיעה של נתניהו לא משאירה שום מקום לספק. ביבי חלש והוא יודע שהוא מוביל לפגיעה אנושה בכלכלה הישראלית. כל אזרחי ישראל ישלמו עליה מהכיס שלהם וישלמו ביוקר".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כתב: "מסיבת העיתונאים בהשתתפות ראש הממשלה ושלושת השרים מוכיחה שהם מ-פ-ח-ד-י-ם, כי הם יודעים את האמת ומבינים שאף גורם בעולם לא מוכן לבלוע את השקרים והבדיות שלהם. מדינת ישראל בדרך למשבר כלכלי שכמותו לא ידענו עשרות שנים, והכל באחריות בנימין נתניהו".

שרת האנרגיה לשעבר מיש עתיד ח"כ קארין אלהרר כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "אין יותר נתניהו מלזרוק בוץ לכל עבר ולהפיץ פייק ניוז. איך שינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים תפחית רגולציה? ואם זה נכון, איפה כל גורמי המקצוע?"

עוד מבחזית החדשות

כזכור, הנגיד, שחזר מוועידת קרן המטבע הבינלאומית בדאבוס, ביקש להיפגש בדחיפות עם ראש הממשלה ואמר לו כי בעולם הכלכלי עוקבים בדאגה רבה אחר ההתפתחויות בישראל שעלולות לפגוע בהיבטים שונים של הדמוקרטיה. הנגיד הסביר כי מצב כזה עלול יהיה לפגוע בכלכלת ישראל, לגרום להורדת דירוג האשראי ולהרחיק חברות בינלאומיות מהשקעות בישראל. ראש הממשלה האזין לדברים אך לא אמר שתהיה נסיגה כלשהי מהרפורמה המשפטית.

בליכוד תקפו היום את הנגיד. בראיון ל-ynet אמר חה"כ דני דנון "איפה היה הנגיד כשיאיר לפיד העביר שטח ימי של מדינת ישראל בשווי מיליארדים ללבנון? איפה היה נגיד בנק ישראל כשגורשו יהודים מבתיהם בתקופת הגירוש? איפה הוא היה בהחלטות אחרות שקיבלו ממשלות ישראל?" גם חה"כ טלי גוטליב הגיבה בראיון ואמרה: "אני חושבת שהוא חצה כל גבול והוא צריך לזכור את תפקידו. הנגיד איננו קשור לרפורמה במערכת המשפט,א אין לו את הכלים או את הידענות להתמודד בכלל עם הרפורמה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים