שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » ראש הממשלה בראיון ל-CNN: "ישראל נוקטת פעולה נגד פיתוח נשק מסוים באיראן"
ראש הממשלה התראיין הלילה לרשת CNN והתייחס לתקיפה המיוחסת לישראל באיראן | "אני אף פעם לא מדבר על מבצעים ספציפיים" | "לפעמים אלה אנחנו ולפעמים לא"
ראש הממשלה בנימין נתניהו בראיון | צילום: CNN

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התראיין הלילה לרשת CNN והתייחס בין היתר לתקיפה המיוחסת לישראל באיראן בתחילת השבוע. לדברי נתניהו "אני אף פעם לא מדבר על מבצעים ספציפיים. בכל פעם שמתרחש פיצוץ כלשהו במזרח התיכון, מאשימים את ישראל או נותנים אחריות, לפעמים אלה אנחנו ולפעמים לא", למרות זאת, ציין ראש הממשלה כי: "ישראל נוקטת פעולה נגד פיתוח נשק מסוים".

לגבי המשא ומתן על הסכם הגרעין אמר נתניהו: "אם יש לך משטרים נוכלים שמתכוונים להשיג נשק גרעיני, אתה יכול לחתום איתם על 100 הסכמים וזה לא יעזור. אני חושב שהדרך היחידה בה אתה יכול לעצור או למנוע השגת נשק גרעיני היא שילוב של סנקציות כלכליות משתקות, אך הדבר החשוב ביותר הוא איום צבאי ממשי".

עוד מבחזית החדשות

ראש הממשלה התייחס גם לסוגיה הפלסטינית, וטען כי לדעתו השלום אם הרשות הפלסטינית יתרחש רק לאחר שיסתיים הסכסוך בין ישראל לעולם הערבי, במסגרת הסכמי אברהם. לדברי נתניהו "כאשר הסכסוך הערבי-ישראלי יגיע לסיומו, אני חושב שנחזור אל הפלסטינים ונגיע לשלום בר ביצוע עמם. הלכתי מסביבם, הלכתי ישירות למדינות ערב וגיבשתי תפיסה חדשה של שלום".

נתניהו סיפר בראיון כי בפברואר בשנה שעברה, עם פלישת רוסיה לאוקראינה התבקש לתווך בין רוסיה לאוקראינה. לטענתו, הוא סירב מאחר והיה יו"ר האופוזיציה באותה תקופה ולא ראש ממשלה. "יש לי כלל: ראש ממשלה אחד בכל פעם", אמר נתניהו. הוא לא פירט ממי התבקש לתווך אך ציין כי הבקשה לא הייתה רשמית. בהמשך הוסיף שבמידה ושתי המדינות וארצות הברית יבקשו ממנו זאת ישקול את הדבר.

נתניהו התבקשה להתייחס לממשלתו החדשה שכוללת גם גורמים מהימין הקיצוני, והוא השיב כי יש לו את "שתי הידיים על ההגה", וכי שותפיו "מאזנים את עצמם ברגע שהם מגיעים לשלטון".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים