שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ראש הממשלה בישיבת הסיעה: "אנחנו מצילים את הדמוקרטיה"
ראש הממשלה תקף היום את התקשורת, בישיבה השבועית של סיעת הליכוד | "הם אומרים שאנחנו ״הורסים את הדמוקרטיה״. לא – אנחנו מצילים את הדמוקרטיה" | תיעוד
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת סיעת הליכוד | צילום: ערות הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום (שני) בישיבת סיעת הליכוד, והתייחס לשורת נושאים ציבוריים ופוליטיים. נתניהו תקף בדבריו את התקשורת ואמר "אנו עומדים בפני צונאמי של ספינים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת סיעה | צילום: ערוץ הכנסת

עוד מבחזית החדשות

בפתח הישיבה אמר ראש הממשלה: "אנחנו תומכים בהתיישבות. הכפלנו את ההתיישבות תחת שנים קשות מאוד. תחת הממשלה הקודמת הייתה השתוללות מוחלטת של בנייה לא חוקית פלסטינית בשטחי C. הם לא עשו כלום, העלימו עין ולא נקטו שום צעד. עכשיו באנו לשלטון עם הבטחה ברורה להתחיל לשנות את הכיוון, להיאבק נגד הבנייה הבלתי חוקית הפלסטינית, והתחלנו".

"אבל לא מתקנים שנתיים ביומיים, אין דבר כזה, אבל יש התחלה והיא חשובה. זה לא אומר שנאפשר בנייה בלתי חוקית ישראלית. הייתה לנו ישיבה של ראשי הקואליציה והייתה הסכמה מקיר לקיר על שני העקרונות הללו. אנחנו לא נקבל שאיש הישר בעיניו יעשה, אחרת זה אובדן שליטה מוחלט. ההסכמה הזאת שוללת את התקווה של יריבינו הפוליטיים על כך שיש פה איזו התפוררות, אנחנו מגובשים, חזקים ומאוחדים, גם בעניין הזה".

עוד אמר ראש הממשלה: "אנחנו עומדים מאוחדים ומגובשים נגד צונאמי של ספינים. צונאמי של התגייסות תקשורתית שקרית שקשה להאמין שהיא מתרחשת במדינה דמוקרטית. הם אומרים שאנחנו ״הורסים את הדמוקרטיה״. לא! אנחנו מצילים את הדמוקרטיה. אני מפנה גם אתכם לעיתון החשוב בארה״ב, וול סטריט ג׳ורנל, שמסביר איך מה שקורה בישראל לא קורה בשום מקום אחר בעולם. הם אומרים, אין פה איזון. המהות של הדמוקרטיה זה שלטון הרוב ושמירה על זכויות הפרט. הדרך להבטיח זאת זה איזון בין הרשויות. בישראל האיזון הזה הופר קשות ב-25 השנים האחרונות".

עוד טען ראש הממשלה: "ישראל לפני 30 שנה לא הייתה דמוקרטית? בריטניה היא לא דמוקרטיה? העיוות הזה הוא דבר שאנחנו צריכים להתמודד איתו. ועכשיו יש דבר חדש, לא רק שאנחנו ״הורסים את הדמוקרטיה״ אנחנו גם ״הורסים את הכלכלה״. כאילו שאנחנו נפגע בזכות הקניין, בכיבוד חוזים, איזה אבסורד".

עוד מבחזית החדשות

"זה אבסורד גם מסיבה נוספת כי בכל האינדיקציות כלכלת ישראל מוכיחה שהיא חזקה: לפני ימים אחדים, תחת הממשלה שלנו, נעשה גיוס לאגרות החוב של ישראל. רמת הביקוש הייתה פי 5. רצינו לגייס 2 מיליארד דולר וביקשו 10 מיליארד דולר. זאת אינדיקציה ראשונה. דבר שני, הריבית הייתה נמוכה יותר. דבר שלישי, מאז שעלתה הממשלה שלנו שער החליפין התחזק והשקל מתחזק מול הדולר".

"כלומר המשקיעים אומרים, עם הממשלה הזאת ועם האג׳נדה הזאת, אנחנו מאמינים בכלכלת ישראל. אנחנו מובילים מדיניות כלכלית חזקה, מן החזקות בעולם. עשינו מהפכה כלכלית אדירה, אז שלא יטיפו לנו עם ספינים מגוחכים. יש לי חדשות בשבילכם: אנחנו ננצח גם את הספינים"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים