שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » ראש הממשלה ביד ושם: הקריאות להשמדתנו לא פסקו והיום הן מגיעות מצד איראן
ראש הממשלה בעצרת לפתיחת יום הזיכרון לשואה ולגבורה ביד ושם: "ניצחון העתיד לא מובטח – ולכן אנו נאבקים בכל הסכם גרעין" | הנשיא הרצוג "עבורם היינו עם אחד"
ראש הממשלה ביד ושם | צילום: עמית שאבי

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה יצחק הרצוג השתתפו אמש (שני) בעצרת הממלכתית לפתיחת אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה, שעומדים השנה בסימן 80 שנה למרד גטו ורשה, העלה יו"ר יד ושם דני דיין את אבוקת הזיכרון. את תפילת קל מלא רחמים אמר שולי רנד, במקומו של שורד השואה אפרים מול שלקה באירוע מוחי אתמול, שעות ספורות לפני הטקס.

בנאומו אמר נתניהו: "הניצחון על אויבינו אינו יכול למחוק את עוצמת הטרגדיה של עמנו בשואה. קהילות שלמות נחרבו, מיליוני אחינו ואחיותינו נטבחו במיתות מחרידות, ונוסף עליהם נרצחו מיליוני בני עמים אחרים. ערכי המוסר נרמסו, התרבות האנושית רוסקה, צלם האדם הושפל עד עפר. צלקות הכאב האלה יישארו עימנו לנצח ולמרות כל זאת, עלינו לזכור את הניצחון הייחודי של עם ישראל. הניצחון הזה מתגלה במשפחות הגדולות והמפוארות שהקימו שורדי השואה, בקומתם הזקופה של משתתפי מצעד החיים – ופסגת הניצחון היא עצמאות מדינתנו בת ה-75. ישראל היא מדינה חופשית, תוססת, דמוקרטית ועתירת הישגים. מדינה שכולנו יחד בונים אותה דור אחר דור".

עוד מבחזית החדשות

"אמנם העולם השתנה מאז, אבל הקריאות להשמדנתו לא פסקו והיום הן באות ממשטר האימים בטהרן", המשיך נתניהו. "הוא שעלינו לבלום את כוחות הרשע מוקדם ככל האפשר. מדינת היהודים חייבת להבטיח שיהיה בידה כוח להגן על עצמה בכוחות עצמה מול כל אויב ומול כל איום. ניצחון העבר אינו מבטיח לבדו את ניצחון העתיד. ניצחון העתיד מחייב נחרצות תמידית ומאבק חסר פשרות במבקשי נפשנו ובכל הסכם גרעין עם איראן שיסלול את דרכה לנשק גרעיני. אנו נאבקים בתקיפות בשלוחות הטרור של איראן סביבנו. מי שמבקש – ייתקל בתגובה מוחצת. אויבינו ימצאו אותנו עומדים יחד כתף אל כתף, והם יגלו שוב את הכוחות העצומים שטמונים בעמנו".

"אזרחי ישראל, אני עומד פה הרבה שנים ואני מצהיר בפני העולם כולו – "לעולם לא עוד". הפעם אני מבקש להדגיש, מבקשי נפשנו, הצוררים החדשים, אולי חושבים שאין לנו את הנחישות והלכידות הפנימית לעמוד מולם – אבל הם טועים בגדול. הסיפור מלא ההוד והכאב של מרד גטו ורשה ממחיש את גורל הגבורה ואת גודל הגבורה שטמונה בעמנו, והוא גם מחייב אותנו לאמץ את צו הדורות, רוח, כוח ואחדות פנימית. רק כך ננצח את הקמים עלינו לכלותנו ורק כך נמשיך להבטיח את ניצחון ישראל".

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר בנאומו: "אזרחיות ואזרחי ישראל. השנה, דווקא השנה, אני מבקש להוסיף כאן משהו חשוב. התועבה הנאצית היא רשע שאין לו תקדים, ואין דומה לו בשום קנה מידה. זה לא עוד רוע, זו אינסופיות של זוועה. עלינו לזכור, לשנן ולהפנים שוב ושוב: אלה, ורק אלה – נאצים. זו, ורק זו – שואה. גם כשאנו בעיצומן של מחלוקות עזות על גורל, על ייעוד, על אמונה ועל ערכים, עלינו להיזהר ולהישמר מכל דימוי, מכל השוואה. לא לשואה ולא לנאצים. בעיצומו של היום הקדוש הזה, נדמה שגם את המובן מאליו יש לומר: עבור המפלצת הנאצית, העמדות בתוך עמנו לא שינו כהוא זה. התפיסות, האמונות, אורחות החיים, לכל השונות והגוונים בתוך עמנו לא הייתה כל משמעות".

"עבור הנאצים כולנו היינו עם אחד, מפוזר ומפורד בכל העמים, שדינו אחד – מוות וכליה", המשיך הרצוג. "וגם הניצחון שלנו עליהם, ניצחון שמתרחש יומיום, הוא של עם אחד. 75 שנות קוממיות ישראלית אנחנו מציינים בימים אלה. 75 שנים של ניצחון, שבהן מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית, והחברה הישראלית זקופת הקומה, ניצבות ומכריזות בפני המפלצת הנאצית וההולכים בדרכה, גם בדור הזה, לא תוכלו לנו, כי אחיות ואחים אנחנו. כן, אחים שיודעים להתווכח ולחלוק. אבל לעולם לא שונאים. לעולם לא אויבים. אנחנו עם אחד ונישאר עם אחד – שאותו לא רק ההיסטוריה הכואבת מלכדת, אלא גם הגורל והעתיד המשותף ומלא התקווה".

"אני פונה אליכם, אזרחיות ואזרחי ישראל, בתפילה זכה, שנשאיר את הימים הקדושים האלה, שמתחילים הערב ומסתיימים ביום העצמאות, מעל לכל מחלוקת, ונתייחד כולנו, כתמיד, בשותפות, באבל ובזיכרון".

עוד מבחזית החדשות

לצד הנשיא הרצוג וראש הממשלה נתניהו השתתף בעצרת הממלכתית רזא כורש עלי פהלווי, בנו של השאה האיראני רזא פהלווי שהודח במהפכה האיסלאמית ב-1979. בנו של השאה הגיע היום לביקור היסטורי בישראל כאורח של השרה גילה גמליאל. עם נחיתתו בארץ אמר פהלווי: "מיליוני בני ארצי עדיין זוכרים שחיו לצד חבריהם ושכניהם היהודים-איראנים לפני שהמהפכה האיסלאמית קרעה לגזרים את מרקם החברה שלנו. הם דוחים את המדיניות האנטי-ישראלית והאנטישמית הרצחנית של המשטר וכמהים לחילופי תרבות, מדע וכלכלה עם ישראל".

שר הביטחון יואב גלנט השתתף בעצרת לפתיחת אירועי יום השואה והגבורה, שהתקיימה במכון משואה ואמר: "מאבי מיכאל ז"ל ומאימי פרומה שתבדל לחיים ארוכים שמעתי לראשונה את אותן שלוש מילים, מילים שהפכו זה מכבר לסמל ולציווי: 'לעולם לא עוד'. זהו הציווי המלווה אותי לכל אורך שנותיי הבוגרות, כלוחם, כמפקד וכאדם. לכך הקדשתי את חיי – להבטיח ביטחון למדינת ישראל, לעם היושב בציון ולכל יהודי באשר הוא".

מפקד חיל האוויר, האלוף תומר בר, אמר בטקס בקיבוץ תל יצחק: "עכשיו זאת המשמרת שלנו. עלינו מוטלת המשימה להיות גם הדוברים של ששת המיליון שלא שרדו את התופת, נכחדו ונרצחו במכונת השנאה וההשמדה הנאצית. חובתנו לשמור על חוסנה הביטחוני של המדינה ולא פחות מכך – על חוסנה החברתי ועל צבא חזק, מודרני ומתקדם, אבל גם על אחדות ולכידות חברתית. למרות השוני שמתקיים בתרבות, בתפיסות, בעמדות ובאורחות חיינו – נמצא את המכנה המשותף ונבחר בו על פני זה המפלג והמפריד".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. הטייסים שלנו בגדו בעמנו !
    וכן השנה לא נגיע למטס חיל האוויר עד שכולם יתנצלו על טעותם !
    כפויי טובה !
    לא ניתן להם להוביל אותנו למדינה יותר דמוקרטית ופחות יהודית כפי שהם רוצים…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים