שיתוף
תגובות
חדשות » ראש המל"ל: "נפעיל את אסדת כריש כמתוכנן"
חשש מהסלמה
בכנס אוניברסיטת רייכמן, התייחס לאיומי נסראללה: "ישראל מזהה תעוזה גוברת של פעילי חיזבאללה" | על המצב ביו"ש: "מצפים מהרשות הפלשתינית שתפעל לסיכול הטרור"
מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה | צילום: NBC

היום (חמישי) נאם ראש המל"ל, דר' איל חולתא, בכנס המכון למדיניות נגד טרור (ICT) באוניברסיטת רייכמן ואמר כי ישראל מזהה תעוזה גוברת והולכת של פעילי חיזבאללה. הדברים נאמרו על רקע חילוקי הדעות עם ארגון הטרור בנוגע לסוגיית הגבול הימי בין ישראל ללבנון. 

לדברי דר' חולתא "אנחנו מתמודדים בימים אלה עם איומי נסראללה ואנו חשים בתעוזה גוברת של הפעילים שלו בשטח. ישראל מעוניינת בלבנון יציבה ואין לנו עניין בהתפרקותה, אלא בהיחלשות חיזבאללה בתחומיה. ישראל לא תורתע מהאיומים האלה ותמשיך לפעול ולמלא את האינטרסים שלה בתחום האנרגיה".

עוד הוסיף חולתא, כי למרות איומי נסראללה לתקוף את אסדת כריש אם תחל בהפקת גז  "אנו נפעיל את האסדה ונממש את ההסכמים החשובים שחתמנו עליהם, ביניהם עם המצרים ועם האיחוד האירופי". כזכור, ההסכמים עליהם חתמה ישראל עוסקים ביצוא גז לאירופה על רקע משבר מלחמת רוסיה-אוקראינה. 

ראש המל"ל התייחס גם למצב ביהודה ושומרון ואמר כי "הדירקטיבה המדינית היא לפעול בנחישות לסיכול חוליות הטרור ולהמשיך את המאמץ ההגנתי בקו התפר. אנחנו לפני בחירות וחגים ויש לכך השפעה נרחבת. פעם אחר פעם עולה שאלת האחריות הפלשתינית למצב ואנחנו מדגישים כי אנו מעוניינים שהרשות תפעל לסיכול הטרור. תפקידם של כוחות הביטחון הוא להוות חומה בצורה ולהגן על האזרחים ואנחנו רואים זאת בצורה ישירה, גם עם מותו המצער של סגן מפקד סיירת נח"ל, רס"ן בר פלח ז"ל".

בנוגע לאיראן אמר חולתא כי "איראן היא האיום המרכזי והראשון על ישראל מזה שנים רבות. המחויבות והעמדה של ישראל הן שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני, זה עניין ברור וראשון במעלה. במשך שנים הדרג המדיני מתנגד להסכם גרעין ורואה בו הסכם שלא משקף את צרכי הביטחון של ישראל. 

עוד הוסיף "התשובה שלנו ברורה, ההסכמה של איראן איננה רלוונטית, מנהיג איראן לא מצופה לחזור למשא ומתן. המנהיג צריך להבין שאם לא יסכים להיכנס לדיאלוג, יקבל סנקציות עליו ועל אזרחיו. הדרג המדיני וראש הממשלה מבהירים את עמדתם באופן גלוי מתוך דיאלוג מתמשך על הסכם הגרעין בימים אלה. אנחנו רואים פירות ומזהים קשב לעמדות ולטיעונים שלנו". 

למרות זאת ציין ראש המל"ל כי "לצד המאבק המדיני אנחנו עומדים ומבהירים שישראל תשמר את חופש הפעולה שלה כל עוד הדבר יידרש. ההסכם לא מחייב את ישראל והיא תגן על עצמה ותתכונן לכל תרחיש".

חולתא התייחס גם ליחסי ישראל-ארה"ב ואמר כי "ארה"ב הייתה ותהיה עוגן מרכזי ועמוד התווך של החוסן הלאומי שלנו. מחויבות הנשיא ביידן ברורה וחזקה, ביקורו בארץ לפני כחודשיים שיקף זאת. החתימה על הצהרת ירושלים המשותפת והסכם שיתוף הפעולה הטכנולוגי מדגימים את הבסיס האיתן של הקשרים בין ישראל לארה"ב. על אף שישנן מחלוקות בסוגיות שונות, ישראל עומדת על האינטרסים הביטחוניים שלה והממשל האמריקני קשוב ומגיב לכך".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים