שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ראש בראש: היועמ"שית נגד ראש הממשלה
חוק הנבצרות
גלי בהרב מיארה, טענה בתגובה לעתירת התנועה לאיכות השלטון בעניין חוק הנבצרות, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו פעל בניגוד עניינים כדי לשפר את מצבו המשפטי
ראש הממשלה, בנימין נתניהו | צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, טענה היום (שלישי) בתגובה לעתירת התנועה לאיכות השלטון בעניין חוק הנבצרות, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו פעל בניגוד עניינים. מדובר על חוק שקובע כי ניתן להוציא ראש ממשלה לנבצרות רק על מקרה רפואי.

בעמדת היועמ"שית היא קובעת כי ראש הממשלה עשה שימוש לרעה בסמכות הכנסת כדי לשפר את מצבו המשפטי האישי כדי לאפשר לו לפעול בניגוד לפסיקת בית המשפט. התגובה הוגשה על ידי מנהלת מחלקת הבג"צים עו"ד ענר הלמן, עו"ד רן רוזנברג ועו"ד אודי איתן ממחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה.

עוד מבחזית החדשות

בתגובה כתבה היועמ"שית כי: "בחינה של מכלול הנסיבות הנוגעות לחקיקת תיקון מס' 12 לחוק-יסוד: הממשלה, ענייננו בתיקון חוקתי פגום מיסודו ובתוצאתו, שהינו תוצר של שימוש לרעה בסמכות המכוננת של הכנסת, בהליך חקיקה מואץ, כדי לשפר את מצבו המשפטי האישי של ראש הממשלה ולאפשר לו לפעול בניגוד לפסיקת בית המשפט הנכבד, שאישרה את כהונתו תחת כתב אישום בגין עבירות חמורות של טוהר המידות; בניגוד לחוות דעת מחייבת למניעת ניגוד עניינים, שאף נקבע כי חל על ראש הממשלה "השתק מעין שיפוטי" מלטעון אחרת ביחס למעמדה; ותוך עיצוב הסדר נבצרות שנועד ליתן מענה לנסיבות עניינו של ראש הממשלה ולאפשר את מעורבותו בקידום חקיקה שיש בה כדי להיטיב את מצבו המשפטי האישי, באופן שאינו תואם את תכליות מוסד הנבצרות".

יו"ר התנועה לאיכות השלטון, עו"ד ד"ר אליעד שרגא: "היועצת המשפטית לממשלה הזכירה פעם נוספת לכולם היום, ששלטון החוק שולט גם בשלטון ושבמדינה דמוקרטית, יש בלמים ואיזונים בין הרשויות ולכן החקיקה האנטי דמוקרטית, תיפסל בשערי בג"ץ, במבצר זכויות האדם".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. הזכיר לכולם רמת השחיתות של מערכת המשפט שטוענת שאין להם בסיס ואין להם סמך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים