שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ראש בראש: בכירים בליכוד נגד היועמ"שית
בכירים בליכוד תקפו את היועמ"שית לאחר ששיגרה מכתב לראש הממשלה: "עמדה קיצונית המצביע על הכוונה להדיח את נתניהו"
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: עמוס בן גרשום - לע"מ

בכירים בליכוד תקפו היום (שישי) את היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, לאחר המכתב ששיגרה לראש הממשלה בנימין נתניהו שבו התייחסה להצהרתו אמש בנוגע לרפורמה במערכת המשפט.

בהצהרתו אמר ראש הממשלה לגבי החקיקה כי: "החוק לשינוי ועדת שופטים יעלה בשבוע הבא". במכתבם כתבו בכירי הליכוד כי "היועמ"שית לוקחת את סוגיית ניגוד העניינים רחוק מדי. יש שורה של משפטנים, ביניהם, משפטנים מחוגי השמאל שאומרים בקול כי היועמ"שית לקחה את עניין ניגוד העניינים רחוק ממה שמנדלבליט דרש. מנדלבליט דרש שלא יהיה מצב שראש הממשלה עוסק ספציפית במינוי שופטים, ממנה שופט שבסוף ידון בערעור על פסק דינו בעליון. מפה ועד המקום שאליו היועמ"שית, לקחה את הסוגייה וטוענת כי נתניהו בכלל לא יכול לעסוק ברפורמה המשפטית, זוהי עמדה קיצונית המצביע על הכוונה להדיח את נתניהו מתפקידו. אין דרך אחרת להבין את דבריה של בהרב מיארה".

עוד מבחזית החדשות

עוד כתבו הבכירים כי: "חוק יסוד תוקן ואושר, אין תסריט שבו בג"ץ יתערב בחוק יסוד. אין מדינה בעולם שבה פקיד יכול לעשות הפיכה על הבחירה של העם. נתניהו לא עוסק ולא מתכוון לעסוק ברפורמה באופן פרטני , בשופטים, בהרכבים. הוא מנסה, בתוך הכאוס שנוצר, להבין מה ניתן להעביר בכנסת ולהוריד את גל המחאה".

בסביבת ראש הממשלה גם התייחסו למכתב ואמרו כי: "כל אדם בר דעת מבין שבעת הזאת של משבר לאומי בעל השלכות פנימיות וחיצוניות למדינת ישראל, ראש הממשלה חייב לפעול כדי לנסות להביא להסכמה לאומית רחבה ככל האפשר, למניעת אלימות ולהבטחת החוק והסדר והתפקוד השוטף של המדינה."

"ראש הממשלה נתניהו לא הפר שום פסיקה של בית המשפט העליון ושום הסדר ניגוד עניינים. להודעת ראש הממשלה אתמול אין שום השלכה על ענייניו האישיים. ממילא, ראש הממשלה נתניהו כבר הודיע לבית המשפט העליון, שאף שופט חדש שיבחר על ידי הועדה לבחירת שופטים לא יטפל במישרין או בעקיפין בענייניו של ראש הממשלה".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים