שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » ראש אמ"ן: "איראן מתקדמת להעשרת אורניום ל-90% – לא נכון להגיע לעימות מולה"
הסכם הגרעין
ראש אמ"ן, האלוף אהרון חליוה; "עימות ישיר מחייב את האצת בניין הכוח, לא נכון בעת הזו" | "רגעי ההחלטה הקשים מתקרבים"
מתקן גרעין | צילום: noomcpk, שאטרסטוק

היום (שני) התקיים כנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב. ראש אמ"ן, אלוף אהרון חליוה, אמר  בכנס כי איראן "משתעשעת" ברעיון של העשרת אורניום לרמה של 90% לדבריו "ככה זה מתחיל, הם נוקטים בצעד ורואים איך הקהילה הבין-לאומית מגיבה. הרגע הזה יהיה דרמה גדולה, אני תוהה בליבי מה יעשה העולם כשתגיע הידיעה על העשרה של 90%".

לדברי "בשלב הזה נמצה את הדיונים על דריסת רגל בתחום וניכנס לדיונים של מדינה על סף גרעין. מדובר בשנים בודדות ואפילו בחודשים". לדעת חליוה משטר האייתוללות יזרז את התהליך אם המרוץ לגרעין ישרת את מטרותיו. "אני מעריך שבנקודת הזמן הזו המנהיג סבור שהדבר יגרום נזק למשטר, אבל הדבר הכי יציב פה הוא חוסר היציבות".

עוד טען ראש אמ"ן כי "להערכתי מתקרב הזמן שבו הקהילה הבין לאומית תעמוד בפני המבחן הגדול ביותר שלה, רגעי ההחלטה הקשים הולכים ומתקרבים. בינתיים פריצה לגרעין לא משרתת את המשטר, אלא מסכנת אותו. האיראנים מצליחים להתקדם מאוד בפרויקט הגרעין בלי לעורר את חמתו של המערב. מתחילת השנה בוצעו קרוב למאה פעולות בנושא".

עוד הוסיף חליוה כי איראן עלולה להתקדם בפרויקט הגרעין גם בכל הנוגע לצנטריפוגות מתקדמות ומתקני גרעין "בשעות האחרונות וביממה האחרונה יש הצהרות על הצעדים שהאיראנים מתכוונים לנקוט בהם". לדעת חליוה "ככל שהלחץ על איראן גובר, גם הלחץ הפנימי, התגובה האיראנית היא הרבה יותר אגרסיבית ולכן עלינו לצפות לתגובות כאלה באזור ובעולם כולו". 

חליוה התייחס גם למתיחות בין איראן לישראל ואמר "היא נמצאת עמנו בעימות ישיר. אנחנו נתפסים בעיניהם כאויב מספר 1. טהראן היא הבעיה הראשונה היום של ישראל, של האזור כולו ולאט לאט מתברר שגם של כל העולם. עם זאת, אני לא משוכנע שלהגיע לעימות ישיר עמה זה הדבר הנכון בנקודת הזמן הזו. זה מחייב האצת בנין כוח בצה"ל ובמוסד".

עוד חשף ראש אמ"ן "אנחנו מזהים טביעות אצבע איראניות בזירה הפלסטינית, לא רק בעזה.אם הם ימשיכו לממן, לתמרץ ולדחוף קדימה את הטרור הפלסטיני ביו"ש זה יכול לאתגר את ישראל. בהקשר הזה, לונדון שכם וג'נין אחד הן בראיית האיראנים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים