שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ראשי הקואליציה במכתב ליועמ"שית: "ראש הממשלה נבחר על ידי רוב העם"
במכתב ששלחו ראשי הקואליציה ליועמ"שית נכתב כי "לאף גורם אין סמכות להדיח את ראש הממשלה ולהפיל את הממשלה החוקית" | בהרב-מיארה: "לא קיימתי דיונים בדבר נבצרות"
ראש הממשלה בנימין נתניהו בכניסה לישיבת הממשלה | צילום: קובי גדעון - לע"מ

ראשי מפלגות הקואליציה פנו היום (שני) מכתב ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה והביעו את תמיהתם על כך שהיא לא הכחישה את הפרסומים לגבי דיונים על הוצאת ראש הממשלה בנימין נתניהו לנבצרות. במכתבם כותבים ראשי הקואליציה כי: "ניסיון להכרזה או הכרזה על נבצרות של מנהיג מכהן מהווים ניסיון בלתי חוקי בעליל להדיחו ולהפיל ממשלה נבחרת וחוקית, ללא שבריר של הסמכה בחוק, הוא אינו שונה מניסיון הפיכה בידי איש צבא סורר".

במכתב שעליו חתומים יריב לוין, אריה דרעי, בצלאל סמוטריץ', איתמר בן גביר, יצחק גולדקנופף, משה גפני ואבי מעוז נכתב כי: "שום תעתוע משפטי לא יעמוד מול הברור מאליו בכל המדינות המתוקנות ,ראש ממשלה נבחר על ידי רוב העם ונציגיו. רוב אזרחי ישראל בחרו במפלגות הקואליציה ובראש הממשלה רק לפני חודשים ספורים. הכנסת, כנציגת הריבון, נותנת אמון בממשלה ובראש הממשלה ולכן לאף גורם אין סמכות להדיח את ראש הממשלה ולהפיל את הממשלה החוקית, למעט לעם ולנציגיו ועל פי חוק מפורש. כל קביעה אחרת היא בלתי חוקית בעליל ודגל שחור מתנוסס מעליה".

עוד מבחזית החדשות

עוד כתבו ראשי הקואליציה: "אנו רואים בדיונים כאלה, ככל שיתקיימו, ניסיון הפיכה משפטית חסר סמכות ובלתי חוקי בעליל, בין שהוא מכוון לעתיד ובין שהוא מכוון לעת הזו. הוא אינו שונה מניסיון הפיכה בידי איש צבא סורר".

"העם, נבחריו ומממשלת ישראל לא יקבלו לעולם החלטה חסרת סמכות, שמשמעותה ביטול הבחירות בקלפיות, ביטול המשטר הדמוקרטי והתגברות בלתי חוקית על ריבונות העם ונציגיו. הנייר שעליו תיכתב החלטה שכזו יהיה חסר ערך. הוא לעולם לא יגבר על כוחם של מיליוני פתקי הנייר שבאמצעותם הצביע העם".

בתגובה למכתב שלחה היועצת המשפטית מכתב הבהרה לראשי הקואליציה ושבו נכתב: "במענה למכתבכם שבנדון, ומבלי להתייחס לדברים כפי שאתם תיארתם, הריני להבהיר כי בניגוד לנטען בתקשורת, לא קיימתי דיונים בדבר נבצרות ראש הממשלה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים